« سونی اکسپریا زد 5 کامپکت پریمیوم »به ژاپن می‌رود؟

0
1897
احتمال ارائه sony z5 compact premium در ژاپن

تنها چند روز از معرفی نسل جدید اسمارت‌فون‌های پرچمدار سونی در نمایشگاه فناوری IFA 2015 نگذشته است. مدل‌های جدید سونی Z5 Compact، Z5 و Z5 Premium نام دارند که هریک با صفحه‌‌نمایش‌های مختلف ارائه می‌شوند. Z5 Compact در این میان از مشخصات ضعیف‌تری بهره می‌برد. خبرهای جدید اما حاکی از ارائه یک نسخه پیشرفته‌تر از این گوشی در ژاپن دارد.

این گوشی متفاوت که طبق خبرهای جدید با نام سونی اکسپریا زد 5 کامپکت پریمیوم Sony Xperia Z5) (Compact Premium برای اپراتور NTT DoCoMo ژاپن ارائه خواهد شد سایز 4.6 اینچی صفحه‌نمایش را حفظ می‌کند اما وضوح تصویر را از HD به فول اچ‌دی ارتقا داده و به جرات می‌توان آن را تنها گوشی اندرویدی دارای صفحه‌نمایش 4.6 اینچی فول اچ‌دی دانست. این رزولوشن بالا، فشردگی تصویر در Z5 Compact Premium را به رقم بسیار بالای نزدیک به 479ppi ارتقا می‌دهد که در رده زیر 5 اینچ در وضوح فول اچ‌دی و کمتر به زحمت می‌توان به نمونه دومی برای آن اشاره کرد.

سونی اکسپریا زد 5 کامپکت پریمیوم - احتمال ارائه sony z5 compact premium در ژاپن

دیگر نکته جالب توجه تغییر کرده در ساختار سونی اکسپریا زد 5 کامپکت پریمیوم به سایز RAM در آن وابسته است که از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت ارتقا یافته است. باتری گوشی نیز اندکی قوی‌تر شده و اینک به جای 2700 میلی آمپر ساعت 2900mAh ظرفیت دارد. سایر مشخصات گوشی از جمله مشخصات پردازشی و دوربین‌های آن هیچ تغییری نسبت به Z5 Compact اصلی ندارد و همچنان از چیپ‌ست Snapdragon 810 و دوربین‌های 23 و 5 مگاپیکسلی در پشت و جلوی آن استفاده شده است. نگفته پیداست که هیچ‌یک از این اخبار مستقلا از سوی سونی تایید نشده و به همین علت باید کاملا به دیده شک و تردید به آنها نگریست.

منبع

ارسال یک پاسخ