با آیفون X، آیفون 6s و آیفون SE خداحافظی کنید!

0
1934
با آیفون X، آیفون 6s و آیفون SE خداحافظی کنید!

کمتر از 48 ساعت پیش شرکت اپل از دو گوشی آیفون XS و XS مکس همراه با آیفون XR رونمائی کرد که نسبت به قبل با تغییرات بزرگی روبرو شده بودند و طبق سنت همیشگی با معرفی آنها، قیمت مدل‌های پیشین این شرکت از جمله آیفون‌ 7 و آیفون‌های 8 و 8 پلاس با کاهش چشمگیری روبرو شد و تولید برخی مدل‌ها نیز متوقف شده و اصطلاحا discontinue شدند. حذف شدن دو مدل آیفون 6s و آیفون SE به عنوان قدیمی‌ترین گوشی‌هائی که اپل در سبد خرید خود موجود داشت کاملا طبیعی بوده و عجیب به نظر نمی‌رسد اما حذف آیفون X که از حضور آن در بازار به زحمت نزدیک به 10 ماه می‌گذرد کاملا سوال‌برانگیز است.

با آیفون X، آیفون 6s و آیفون SE خداحافظی کنید!

یکی از دلائل قابل تصور برای این تصمیم اپل به سنت همیشگی کاهش قیمت گوشی‌های سال قبل با معرفی آیفون‌های جدید باز می‌گردد که در صورت حذف نکردن آیفون X، طبیعتا باید مشمول این گوشی نیز می‌شد و در حالی‌که قیمت قطعات و تجهیزات این گوشی در طی این 10 ماه با کاهش روبرو نشده است، کاهش دادن قیمت کلی دستگاه می‌توانست به ضرر اپل در کوتاه‌مدت منجر شود از طرفی دیگر با توجه به قیمت بالای دو آیفون XS و XS Max، ادامه جضور آیفون X با قیمت پائین‌تر به فروش این دو مدل جدید نیز ضربه می‌زد. البته در حال حاضر به گفته کارشناسان، در سال جاری بیشترین فروش در بین گوشی‌های اپل به احتمال فراوان به آیفون XR تعلق خواهد داشت که این موضوع نه‌تنها به دلیل قیمت پائین‌تر این محصول بلکه به علت رنگ‌آمیزی متنوع دستگاه نیز خواهد بود و از این بابت نیز می‌توان انتظار کاهش نسبی درآمد اپل حداقل در کوتاه مدت به دلیل فروش بالاتر ایفون XR را داشت. البته اپل در مقابل هزینه کمتری برای ساخت XR اختصاص داده و در مواردی مثل دوربین، حافظه و صفحه‌نمایش صرفه‌جوئی قابل ملاحظه‌ای را صورت داده است.

یک نکته جالب در مورد حذف آیفون 6s و آیفون SE از لیست کالاهای موجود اپل به این واقعیت باز می‌گردد که این دو گوشی، آخرین اسمارت‌فون‌های اپل با جک 3.5 میلی‌متری هدست بوده‌اند و از این پس این شرکت عملا مدلی با این قابلیت سخت‌افزاری را در بازار ندارد.

منبع

 

ارسال یک پاسخ