با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

0
1875
با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

در طی این نوبت از کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان سامسونگ موسوم به SDC، این شرکت از دو نوت‌بوک جدید با نام‌های گلکسی Book Flex و Book Ion رونمایی کرده که هر دو در سایزهای 13 و 15 اینچی ارائه می‌شوند و امکانات مشابه متعددی در آن‌‌ها به چشم می‌خورد. اولین و مهم‌ترین نکته در مورد گلکسی Book Flex و Ion به صفحه‌نمایش‌های آن‌ها تعلق دارد که از نوع QLED با وضوح فول اچ‌دی (1080×1920 پیکسل) بوده که به گفته سامسونگ اولین نمایشگرهای QLED در این بازار به حساب می‌آیند. البته این ادعا به گفته برخی منابع چندان دقیق به نظر نمی‌رسد چرا که پیش از این شرکت Au Optronics پنل‌های Qualntum Dot را برای لپ‌تاپ‌ها، تولید کرده که از آن‌ها در برخی از نمونه‌ نوت‌بوک‌های گیمینگ سری Predator ایسر استفاده شده است. شرکت سامسونگ چندی پیش نیز با معرفی کروم‌بوک 4 در کلاسی دیگر خبرساز شده بود.

نکته جالب اصلی در مورد این صفحه‌‌نمایش‌ها، به میزان روشنایی آن‌ها وابسته است که به گفته شرکت سازنده به رقم بسیار بالای 600nits می‌رسد. هردوی این مدل‌ها همچنین از قابلیت شارژ وایرلس سامسونگ موسوم به Wireless PowerShare بهره می‌برند که امکان شارژ کردن دیوایس‌های منطبق با شارژ بی‌سیم Qi را با گذاشتن آن‌ها روی تاچ‌‌پد دارا هستند. اسپیکرهای استریوی AKG نیز بخشی از پکیج هر دو لپ‌تاپ به حساب می‌آیند.

گلکسی Book Flex

نسخه 13 اینچی Flex تنها 1.15 کیلوگرمی‌ست و به نسل دهم از پردازنده‌های اینتل (Ice Lake) مجهز شده است. رم این مدل تا 16 گیگابایت (از نوع LPDDR4X) قابل ارتقا بوده و حافظه داخلی NVMe SSD آن‌ها نیز تا 1 گیگابایت امکان افزایش دارد. برای افزایش امنیت، در این مدل از سنسور اثر انگشت نیز استفاده شده است.

با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

نام این مدل به قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش اشاره دارد که به دلیل لمسی بودن آن پس از چرخش کامل 360 درجه‌ای می‌توان از آن به صورت تبلت بهره برد و یا با کمک قلم S-Pen مستقیما روی آن نوشت. پورت‌های اتصال دستگاه شامل 2 پورت thunderbolt 3 و یک کارت‌خوان microSD می‌شود و باتری آن نیز 69.7 وات ساعت انرژی دارد.

با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

نسخه 15 اینچی این مدل نیز به همین باتری مجهز است اما وزن آن اندکی بیشتر شده و به 1.52 تا 1.57 کیلوگرم (بسته به انتخاب گرافیک ان‌بورد یا مجزا) می‌رسد. گرافیک مجزای این مدل از نوع Nvidia GeForce MX250 با 2 گیگابایت حافظه GDDR5 اختصاصی است.

گلکسی Book Ion

همانطور که اشاره شد این مدل نیز مثل گلکسی Book Flex در دو نسخه 13 و 15 اینچی ارائه می‌شود. نسخه 13 اینچی این مدل 30 گرم سبک‌تر از 1 کیلوست و وزن نسخه 15 اینچی نیز با گرافیک مجزا تا 1.26 کیلوگرم می‌رسد.

با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

در این مدل نیز از پردازنده‌های نسل دهم اینتل (Conet Lake) استفاده شده و درست مثل مدل قبلی، در اینجا نیز نسخه 15 اینچی دستگاه امکان نجهیز به گرافیک مجزای Nvidia GeForce MX250 را دارد.

با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

گزینه‌های حافظه‌ای این دو مدل تفاوتی ندارد و در اینجا نیز از حداکثر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت NVMe SSD سخن به میان آمده است. البته در نسخه 15 اینچی این مدل یک اسلات DIMM دیگر برای افزایش رم تا 16 گیگابایت دیگر و یک اسلات SSD دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

با گلکسی Book Flex و Book Ion با پنل QLED آشنا شوید

گلکسی Book Ion در زمینه باتری نیز با Flex تفاوتی ندارد و در اینجا نیز همان باتری 69.7Wh استفاده شده است. در زمینه پورت‌های اتصال نیز وضعیت مشابه گذشته است با این تفاوت که این بار یک پورت اضافی HDMI نیز به لیست افزوده شده است. در حال حاضر قیمت این مدل‌ها مشخص نشده اما ارائه آن‌ها به ماه دسامبر سال جاری موکول شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ