برنامه‌های KaiOS سومین سیستم‌عامل جهان برای آینده

0
2176
برنامه‌های KaiOS سومین سیستم‌عامل جهان برای آینده

سیستم‌عامل KaiOS که در حال حاضر سومین پلتفرم موبایلی دنیای پس از اندروید و iOS به حساب می‌آید اینک روی نزدیک به 100 میلیون فیچرفون نسل بعدی در سرتاسر جهان قرار داشته و هدف آن رسیدن به یک میلیارد نسخه در آینده است. KaiOS همین ماه گذشته دور تازه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها را از سوی شرکت‌هایی مثل TCL و گوگل دریافت نمود که در مورد گوگل به افزوده شدن سرویس‌هایی مثل Maps و YouTube‌منجر شد. این کمپانی از قبل با دیگر بزرگان دنیای موبایل در هر دو سوی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یعنی فیس‌بوک و کوالکام نیز در حال همکاری بوده و قصد دارد تا در سال 2019 در شکل‌های ظاهری جدید برای فیچرفون‌ها و همچنین در مارکت‌های نوظهور، حضور پیدا کند.

برنامه‌های KaiOS سومین سیستم‌عامل جهان برای آینده

در همین رابطه، Sebastien Codeville مدیرعامل KaiOS برنامه‌های این کمپانی برای سال آینده را تشریح کرده و در آن از بهبیود عملکرد روی فیچرفون‌های فعلی رده پایین تأکید شده است به گفته Codeville، توسعه‌دهنده‌گان این سیستم‌عامل، به سختی در تلاش برای اضافه کرده مولتی‌تسکینگ و مرور صفحان وب با زبانه‌های جدید (tabbed browsing) هستند که راحتی بیشتری را در این پلتفرم ایجاد کرده و ظاهری همانند یک اسمارت‌فون به گوشی‌های ارزان‌قیمت این رده می‌بخشد.

برنامه‌های KaiOS سومین سیستم‌عامل جهان برای آینده

دیگر ویژگی به شدت مورد درخواست در این رده به قابلیت copy/paste تعلق دارد که در دست اقدام قرار داشته و در آپدیت‌های آینده ارائه می‌شود. تمرکز روی پروژه‌های جدید یادگیری ماشینی با شرکای کلیدی برای بهبود عملکرد کلی، موارد امنیتی و قابلیت‌های تصویربرداری دستگاه از دیگر پروژه‌های جدید در نظر گرفته شده برای این پلتفرم به حساب می‌آید. این تغییرات ظاهرا در نیمه دوم سال 2019 عرضه می‌شوند.

در زمینه بازارهای هدف٫ به گفته Codeville، سیستم‌عامل KaiOS به بازارهای بیشتری در آفریقا و خاورمیانه همراه با آمریکای لاتین و برخی کشورها در آسیا در سه‌ماهه سوم سال 2019 عرضه می‌شود برزیل و مکزیک اولین فیچرفون‌های مبتنی بر این پلتفرم را در تابستان امسال تجربه کرده و کاربران آمریکایی نیز به زودی امکان تجربه آن را خواهند داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ