قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب برای اندروید 8 به بالا آمد

0
3172
قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب برای اندروید 8 به بالا آمد

یکی از مشکلات اپلیکیشن یوتیوب روی تلفن همراه اجبار به بالا بودن دائمی برنامه و قرار گرفتن آن روی دیگر برنامه‌ها برای اجراست و تا به امروز به محض زدن دکمه هوم برای خارج شده از محیط اپلیکیشن، ویدئوی در حال پخش نیز به صورت خودکار متوقف می‌شود. برای حل این مشکل نیاز به قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب بود که تا چندی پیش تنها در اختیار کاربران غیر رایگان این سرویس و اصطلاحا کاربران پریمیوم قرار می‌گرفت. از اوائل تابستان سال 2018 اما این روند تغییر کرد و قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب به کاربران رایگان این برنامه در آمریکا نیز ارائه شد و حالا 9 ماه بعد ظاهرا این ویژگی قرار است برای همه دیگر کاربران این اپلیکیشن نیز در دسترس قرار بگیرد.

قابلیت PiP یوتیوب در حال حاضر در دسترس کاربران عادی در ایتالیا قرار گرفته اما می‌توان حدس زد که به زودی در دیگر کشورها نیز عرضه شود. برای دسترسی به این ویژگی باید در اپلیکیشن YouTube در اندروید به بخش Setting و سپس General رفته و گزینه PiP را در این بخش فعال نمود. دیگر محدودیت این مورد به جز کشور ایتالیا به نسخه سیستم‌عامل دستگاه تعلق دارد که تنها در اندروید 8 و نسخه‌های بالاتر در دسترس خواهد بود.

قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب برای اندروید 8 به بالا آمد

با فعال بودن گزینه PiP در اپلیکیشن یوتیوب امکان نمایش ویدئو در پس‌زمینه و سوئیچ به دیگر برنامه‌ها فراهم می‌شود و دیگر اجباری به قرارگیری اپلیکیشن یوتیوب بر بالای دیگر برنامه‌ها وجود ندارد. برای این کار در هنگام مشاهده ویدئو لمس دکمه هوم برای خارج شدن از محیط یوتیوب و اجرای ویدئو به صورت کوچک روی صفحه کافی خواهد بود. گوگل نزدیک به دو سال پیش قابلیت ویدئوی لایو یوتیوب را نیز که پیش از آن به صورت محدود ارائه شده بود برای همه کاربران آزاد نمود و بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که این ویژگی نیز در آینده در دسترس همگی کاربران قرار گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ