مایکروسافت اعلام کرد: کینکت رسما به تاریخ پیوست!

0
2486
مایکروسافت اعلام کرد: کینکت رسما به تاریخ پیوست!

بر پایه گزارش جدیدا منتشر شده‌ای از Fast Company، شرکت مایکروسافت رسما تولید و ارائه کنترلر بازی کینکت را متوقف کرده است و از این پس دیگر این دستگاه را به بازار ارائه نمی‌کند. کینکت نخستین بار در سال 2009 در جریان رویداد بازی E3 تحت عنوان پروزه ناتال معرفی شد و یک سال بعد در E3 2010 با عنوان اصلی خود در دسترس قرار گرفت. Kinect برخلاف دیگر سیستم‌های کنترل حرکت زمان خود که شامل Wii و PlayStation Move می‌گردیدند نیاز به در دست گرفتن هیچ کنترلر اضافه‌ای نداشت و دستگاه کل بدن بازیگر را حس کرده و حرکات وی را به بازی منتقل می‌کرد. این کنترلر به همین علت بسیار محبوب شد و در کمترین زمانی حتی رکورد فروش در گینس نیز به نام آن ثبت شد. البته در نهایت به دلیل نبود محتوای بازی متنوع و متعدد برای این دیوایس، تقاضا برای خرید آن آرام‌آرام فروکش کرد.

مایکروسافت اعلام کرد: کینکت رسما به تاریخ پیوست!

پس از آنکه مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس وان را معرفی کرد، نسخه ویژه‌ای نیز از کنترلر Kinect نیز ارائه کرد و برای اینکه از اقبال توسعه‌دهنده‌گان برای تولید محتوا برای این محصول مطمئن شود این کنترلر را همراه با ایکس‌باکس وان و در جعبه آن عرضه کرد که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت نهایی کنسول شده و در نهایت به نفع سونی و کنسول PS4 این شرکت تمام شد. این ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که بالاخره مایکروسافت، کیندل را از جعبه Xbox One برای پایین آوردن قیمت حذف کرد و امروز نیز با اعلام پایین تولید این محصول، آخرین میخ را بر تابوتی که شش سال پیش ساخته شده بود کوفت!

این البته به معنای پایان فعالیت مایکروسافت در این عرصه نیست و این شرکت از مدت‌ها پیش به سمت دیگر فناوری‌های مدرن‌تر در این رده همچون عینک واقعیت افزوده HoloLens و دیوایس‌های واقعیت ترکیبی متمایل شده است. از سوی دیگر، PrimeSense کمپانی اصلی سازنده سنسورهای Kinect اولیه حالا توسط اپل خریداری شده و اینگونه گفته می‌شود که دوربین TrueDepth آیفون 10 همان دوربین Kinect ایکس‌باکس است. بنابراین کینکت نیز در دنیایی دیگر هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ