جیلی صاحب امتیاز برند Volvo، ماشین پرنده می‌سازد؟

0
2447
جیلی صاحب برند Volvo ماشین پرنده می‌سازد؟

ساخت ماشین پرنده یکی از آرزوهای دیرین بشر بود و تا به امروز شرکت‌های مختلفی در این مورد به تحقیق و توسعه مشغول بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به ماشین‌پرنده ایرباس با طراحی ایتال‌دیزاین اشاره کرد که چندی پیش خبرساز شد. امروز شرکت دیگری به این مسئله وارد شده که در طی چند سال گذشته با خرید یکی از معتبرترین کمپانی‌های خودروساز دنیا بر سر زبان‌ها افتاده است. شرکت چینی جیلی (Geely) صاحب امتیاز برند Volvo و Lotus امروز یک استارتاپ جدید به نام Terrafugia را خریدارای که در کار ساخت و توسعه ماشین پرنده است. حرف و حدیث‌ها و شایعات در مورد خرید یک استارتاپ تولیدکننده ماشین پرنده از ماه جولای آغاز شده بود و ظاهرا نهایی شدن این قرار داد چندین ماه تا به امروز به طول کشیده است.

طبق این قرارداد دفتر اصلی شرکت Terrafugia در آمریکا باقی خواهد ماند و به نوعی به صورت مستقل به کار خود ادامه می‌دهد تمرکز این دفتر بر ساخت خودرویی متمرکز می‌شود که بتواند پرواز نیز بکند البته به این زودی انتظار دیدن یک خودروی پرنده با نام جیلی، ولوو یا لوتوس را نداشته باشید و تحقیقات در این زمینه و عملی شدن آنها مدت‌ها به طول خواهد انحامید. جیلی پس از نهایی شدن این خرید، هیأت مدیره شرکت را تغییر داده و مدیرعامل تازه‌ای را منصوب کرده است.

شرکت Terrafugia در سال 2006 توسط 5 فارغ‌التحصیل دانشگاه MIT تأسیس شد و مدیران آن در طی این سال‌ها برای عملی شدن این طرح تلاش می‌کردند. Teraafugia قصد داشت اولین ماشین پرنده خود را در سال 2019 ارائه کند که بیشتر شبیه یه هواپیما عادی عمل می‌کند و پس از آن قصد دارد ماشینی با امکان نشستن و برخواستن عمودی را طراحی کند. از جمله دلائل ذکر شده برای علاقه‌مندی جیلی به این طرح به ترافیک شدید و شلوغی کشور چین اشاره شده که شاید جیلی را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه علاقه‌مند کرده باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ