رشد بی‌سابقه متوسط قیمت گوشی سامسونگ

0
1300
رشد بی‌سابقه متوسط قیمت گوشی سامسونگ

به گفته موسسه تحقیقاتی Stategy Analytics متوسط قیمت گوشی سامسونگ در سه‌ماهه اول سال 2020 میلادی با 8.5 درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته روبرو شده است. این رشد بالا در متوسط قیمت گوشی سامسونگ در حالی رخ می‌دهد که در صورت مقایسه آن با سه ماهه آخر سال 2019 به رشد 20.7 درصدی می‌رسیم.

متوسط قیمت یا ASP را می‌توان به نوعی شاخصی برای سودآوری بیشتر یک کمپانی نیز تلقی کرد جایی‌که با بالا رفتن قیمت فروش، درآمد و احتمالا سود بیشتری نیز نصیب کمپانی سازنده خواهد شد. شرکت‌های مشهور به قیمت‌های پایین در بازار از جمله بسیاری از شرکت‌های چینی با پایین نگه داشتن ASP با وجود جلب رضایت خریداران، ‌عملا سودهای کمتری را نسبت به بزرگان این رده کسب می‌کنند. سوی دیگر این ماجرا نیز جالب توچه است چرا که شرکت‌هایی همچون سونی و LG با تکیه صرف بر ASP و در نظر گرفتن قیمت‌های بالا برای محصولات خود، بسیاری از خریداران با بودجه‌های محدودتر را از دست می‌‌دهند.

رشد بی‌سابقه متوسط قیمت گوشی سامسونگ
Samsung Galaxy Z Flip Thom Browne Edition

متوسط قیمت گوشی سامسونگ در این بازه زمانی به رقم 292 دلار رسید که بالاترین ASP در شش سال گذشته به حساب می‌آید و مقایسه آن با 247 دلار سال قبل، 251 دلار سال پیش از آن و 243 دلار سال 2017 رشد بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد. سه‌ماهه اول سال‌های میلادی به‌صورت سنتی، فصل ارائه پرچمداران سری Galaxy S سامسونگ است که با قیمت‌های بالاتر از بقیه محصولات این کمپانی عرضه شده و طبیعتا شاخص متوسط قیمت با فروش این محصولات، ارتقاء پیدا می‌کند. امسال علاوه بر سری Galaxy S20، دو مدل گران‌قیمت دیگر یعنی Galaxy Z Flip و Galaxy Fold‌ نیز در این بازه زمانی در بازار حضور داشتند که همین امر احتمالا به بالا رفتن بی‌سابقه ASP سامسونگ منجر شده است.

رشد بی‌سابقه متوسط قیمت گوشی سامسونگ

بالاتر رفتن ASP به معنای سهم بیشتر سامسونگ از بازار فروش و درآمد جهانی اسمارت‌فون است که این بار از 21.7 درصد سال قبل به 22.1 درصد رسیده است. با این وجود هنوز اپل با سهم 37.5 درصدی در این آمار، بالاتر از سایرین قرار دارد. این رم در بازارهای مختلف، متفاوت بوده و برای نمونه در تصویر بالا، ترکیب آن را در بازارهای اروپای غربی می‌توان مشاهده کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ