سامسونگ Exynos 9 رقیب Snapdragon 835 آمد

0
1746
سامسونگ Exynos 9 رقیب Snapdragon 835 آمد

چندی پیش خبرهای تأیید نشده حاکی از طی شدن مراحل نهایی ساخت چیپ‌ست samsung exynos 9 بودند؛ امروز سامسونگ بالاخره به صورت رسمی از پروسسور جدید 10 نانومتری Exynos 9 این شرکت به عنوان رقیبی برای Snapdragon 835 خبر داد. این پروسسور به احتمال قریب به یقین همراه با خود SD835 در دو ورژن مختلف گلکسی اس 8 و گلکسی +S8 به کار گرفته می‌شوند. به گفته سامسونگ،‌ Exynos 9 8895 تا 27 درصد کارایی بیشتر و تا 40 درصد مصرف انرژی کمتری در مقایسه با پرسسورهای مشابه ساخته شده با فناوری 14 نانومتری دارد.

در این چیپ‌ست از 8 هسته پردازشی استفاده شده که چهار عدد از آنها در رمزه نسل دوم هسته‌های کاستوم ساخته شده توسط خود سامسونگ هستند. چهار هسته دیگر اما مثل دیگر نمونه‌های مشابه از معماری ARM A53 بهره می‌برند در زمینه گرافیکی از جدیدترین راه‌حل ARM در این کلاس یعنی گرافیک پیشرفته Mali-G71 بهره گرفته شده که نه‌تنها در زمینه VR بسیار موفق عمل می‌کند بلکه عملا می‌تواند تا 20 هسته پردازشی نیز داشته باشد. برای نمونه Kirin 960 هواوی از 8 هسته پردازشی در این گرافیک بهره می‌برد و چیپ‌ست هنوز معرفی نشده Pinecore V970 شائومی نیز ظاهرا 12 هسته را در این گرافیک به کار گرفته است. همکاری سامسونگ با کوالکام در ساخت Snapdragon 835 نه‌تنها باعث شده سر ال‌جی و دیگر سازندگان در رسیدن به موقع به این چیپ‌ست بی‌کلاه بماند بلکه باعث شده یک مودم گیگابیتی ساخته کوالکام نیز در Exynos 9‌ به کار گرفته شود. این مودم می‌تواند تا 1Gbps‌ در ارتباطات نسل چهارم در دانلود و تا 150Mbps در دانلود سرعت داشته باشد.

سامسونگ Exynos 9 رقیب Snapdragon 835 آمد

این پروسسور در VR، گزینه‌های امنیتی، پرداخت‌های امن از طریق اسکن عنبیه چشم، و برداشت و پخش ویدئوی 4K با 120 فریم در ثانیه مهارت بالا داشته و شرکت سازنده نه‌تنها در پرچمداران بلکه احتمالا در سیستم‌های سرگرمی و صوتی و تصویری اتوموبیل‌ها نیز قصد استفاده کردن از آن را دارد؛ تصمیمی که با حتمی شدن خرید شرکت Harman بیش از پیش جدی شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ