سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ عادی خواهد بود

0
2355
سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ عادی خواهد بود

ارائه‌ ادامه‌ای برای دیوایس 2 در 1 سرفیس بوک مایکروسافت امری کاملا طبیعی در سال جاری به حساب می‌آید اما تصمیمات مایکروسافت برای سرفیس بوک 2 ظاهرا متفاوت از دیوایس سال گذشته است. طبق گزارش‌های تأیید نشده، سرفیس بوک 2 که تا پایان ماه جاری میلادی یا حداکثر در ماه آینده معرفی و عرضه می‌شود در یک مسئله مهم یعنی شکل ظاهری و اصطلاحا form factor خود با سرفیس بوک سال گذشته متفاوت است. سرفیس بوک 2 به گفته این منبع یک لپ‌تاپ کامل و معمولی بوده و برخلاف سرفیس بوک سال گذشته یک دیوایس دو در یک جداشدنی نیست. در سرفیس بوک با جدا کردن صفحه‌نمایش از کیبورد، دستگاه به یک تبلت ویندوزی قدرتمند بدل می‌شد. این ایده با وجود جذابیت بالا به دو دلیل مهم ظاهرا از دستور کار مایکروسافت خارج شده است.

سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ عادی خواهد بود

اولین دلیل را باید در قیمت بالای این دیوایس جست‌وجو کرد جایی‌که بسیاری از کاربران خرید لپ‌تاپ‌های دیگر را به این دیوایس ترجیح می‌دهند. دلیل دوم که اهمیت آن برای مایکروسافت به هیچ عنوان کمتر از دلیل اول نیست، تداخل سرفیس بوک با رده Surface Pro این شرکت است که یکی از پر فروش‌ترین دیوایس‌های سخت‌افزاری مایکروسافت در حال حاضر به حساب می‌آید.

حذف مکانیزم 2 در 1 در سرفیس بوک 2 قیمت دستگاه را کاهش داده و ظاهرا قیمت شروع آن را به 1000 دلار رسانده است. طبق این گزارش با وحود ارائه 1.2 تا 1.5 میلیاون سرفیس بوک به بازار، مایکروسافت تنها موفق شده که نزدیک به 500 هزار عدد از این تعداد را به فروش برساند. این در حالی ست که فروش Surface Pro مایکروسافت (در ورژن‌های مختلف) در سال 2017 طبق اطلاعات این منبع به 6 میلیون عدد رسیده است. لپ‌تاپ جدید مایکروسافت طبق اطلاعات این منبع 13.3 اینچی بوده و دارای آلیاژ منیزیوم آلومینیومی است.

منبع

ارسال یک پاسخ