سرمایه‌گذاری 2.7 میلیاردی اپل در LG برای تولید صفحه نمایش OLED

0
2316
سرمایه‌گذاری 2.7 میلیاردی اپل در LG برای تولید صفحه نمایش OLED

اپل در حال تلاش شدید برای اطمینان حاصل کردن از روند عادی و بدون مشکل ساخت گوشی‌های این شرکت در سال آینده که ظاهرا همگی با پنل OLED به بازار ارائه می‌شوند است. بر طبق همین قضیه جدا از قراردادی که با سامسونگ در این زمینه برای تأمین صفحه‌نمایش آیفون 8 امضا کرده و سامسونگ ظاهرا کارخانه جداگانه‌ای را برای آن احداث کرده است حالا به سراغ LG‌ به عنوان یکی دیگر از قطب‌های آسیایی سازنده این نوع از صفحه‌نمایش‌ها رفته و یک سرمایه‌گذاری بزرگ 2.7 میلیارد دلاری (معادل 3 تریلیون وان کره‌جنوبی) در LG Display نموده است.

این سرمایه‌گذاری اپل در حقیقت به عنوان نوعی پیش‌پرداخت برای LG جهت ساخت کارخانه و تجهیزات تولید صفحه‌نمایش‌های اولد بوده و در آینده به احتمال فراوان مبلغ دیگری نیز در جهت توسعه این امر در اختیار این شرکت کره‌ای قرار می‌گیرد. طبق خبرهای تأیید نشده متعدد، اپل برای ساخت آیفون اصلی خود در سال جاری که هنوز آن را با نام آیفون 8 می‌شناسیم قراردادی را با سامسونگ منعقد کرده و طبق خبرها، قرار است ساخت 70 میلیون پنل اولد آیفون 8 بر عهده سامسونگ باشد. با توجه به اینکه به زمان معمول ارائه گوشی‌های آیفون در هر سال در ماه سپتامبر نیز بسیار نزدیک شده‌ایم، احتمال تغییر شرکت تأمین‌کننده صفحه‌نمایش‌های آیفون در حد صفر خواهد بود و بنابراین قرارداد احتمالی جدید اپل با ال‌جی مطمئنا به سال‌های آینده تعلق دارد.

سرمایه‌گذاری 2.7 میلیاردی اپل در LG برای تولید صفحه نمایش OLED

یک منبع ناشناس کره‌ای ادعا کرده که LG برای ساخت یک خط تولید کاملا اختصاصی برای صفحه‌‌نمایش‌های OLED اپل نیاز به سرمایه‌گذاری 3.5 تریلیون وانی دارد که اپل با اختصاص 3 تریلیون وان عملا بخش بسیار بزرگی از این سرمایه را تأمین کرده است. یک خبر جالب دیگر در این میان به سرمایه‌گذاری 1 تریلیون وان گوگل در LG تعلق دارد؛ این شرکت نیز همچون اپل در جست‌وجوی راهی برای اطمینان حاصل کردن از ساخت پنل‌های اولد گوشی‌های پیکسل توسط ال‌جی است. البته مشکل گوگل در این زمینه کمتر است چرا که طبق خبرها و شایعات خود LG یکی از سازندگان گوشی‌های پیکسل نسل دوم گوگل است و تصویر Pixel 2 XL در بخش صفحه‌نمایش شباهت بسیار زیادی به LG G6 دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ