سریع ترین اینترنت جهان را بشناسید؛ بهبود پوشش و سرعت 4G ایران

0
2164
سریع ترین اینترنت جهان را بشناسید؛ ارتقاء 16 پله‌ای 4G ایران

در حالی که تلاش‌های زیادی برای عملی کردن فناوری 5G در جریان است و شرکت‌هائی همچون کوالکام با معرفی مودم‌های جدیدی همچون مودم نسل پنجم X50 به آینده چشم دوخته‌اند اما هنوز اپراتورها در پیچ و خم شبکه نسل چهارم مانده‌اند و هنوز خیلی از کاربران در سرتاسر جهان از 4G نیز بی بهره هستند. مجموعه OpenSignal امروز جدیدترین گزارش خود از سرعت و پوشش شبکه موبایل 4G در 75 کشور جهان را برای ماه فوریه 2018 منتشر کرد. این گزارش طبق معمول در دو بخش پوشش 4G و سرعت اتصال تنظیم شده و علاوه بر شناسائی سریع ترین اینترنت جهان می‌توان با بیشترین درصد پوشش شبکه 4G LTE در سرتاسر دنیا نیز آشنا شد.

طبق این گزارش در حال حاضر بالاترین پوشش ممکن در بین کشورهای جهان تا پایان ماه فوریه سال 2018 به کشور کره جنوبی و ژاپن تعلق دارد که به ترتیب 97.49 و 94.70 درصد از مساحت این کشورها را تحت پوشش قرار داده‌اند. در گزارش قبلی این موسسه مربوط به سه‌ماهه دوم سال 2017 که در خرداد ماه منتشر شد نیز این دو کشور در صدر پوشش قرار داشتند اما میزان پوشش آنها در گزارش قبلی به ترتیب 96.38 و 93.48 درصد بود که هر دو اینک با افزایش روبرو شده‌اند. پس از این دو کشور به ترتیب نروژ، هنگ‌کنگ، ایالات متحده آمریکا، هلند، مجارستان، کویت، لیتوانی و جمهوری چک در جایگاه‌های سوم تا دهم قرار دارند. نسبت به گزارش قبلی، کشورهای تایوان و سوئد از این لیست حذف شده و کویت و چک به آن افزوده شده‌اند.

سریع ترین اینترنت جهان را بشناسید؛ ارتقاء 16 پله‌ای 4G ایران
در گزارش سه‌ماهه دوم سال 2017، ایران در زمینه پوشش شبکه 4G با پوشش 56.82 درصد مساحت کشور در جایگاه 65 از بین 75 کشور جهان قرار داشت اما این بار در این گزارش جدید ایران با پوشش 69.27 درصدی کشور به جایگاه 62 در بین 88 کشور و بالاتر از کشورهائی مثل ترکیه، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی و روسیه قرار دارد.

در زمینه سریع ترین اینترنت جهان تغییرات نسبتا بیشتری در مقایسه با گزارش قبلی دیده می‌شود. در گزارش سه‌ماهه دوم سال 2017، سنگاپور و کره‌جنوبی به ترتیب با میانگین سرعت 45.62 و 43.46 مگابیت بر ثانیه در جایگاه اول و دوم این لیست قرار داشتند و در گزارش جدید با اینکه متوسط سرعت سنگاپور به 44.31 اما هنوز کشور اول در این زمینه بوده و هلند با سرعت 42.12 مگابیت بر ثانیه مکان دوم را با 3 پله ارتقاء از آن خود کرده است. پس از این دو کشور، نروژ، کره‌جنوبی، مجارستان، بلژیک، استرالیا، نیوزلند، بلغارستان و دانمارک در جایگاه‌های سوم تا دهم قرار دارند.

سریع ترین اینترنت جهان را بشناسید؛ ارتقاء 16 پله‌ای 4G ایران

ایران در این لیست از جایگاه 70 پیشین (در بین 77 کشور) با سرعت 10.24 حالا به جایگاه 76 با سرعت 13.73 مگابیت بر ثانیه در بین 88 کشور رسیده است.

سریع ترین اینترنت جهان را بشناسید؛ ارتقاء 16 پله‌ای 4G ایران
ذکر این نکته در این گزارش حائز اهمیت است که اکثر کشورهای بالای لیست OpenSignal در هر دو زمینه پوشش و سرعت، کشورهای کوچک‌تری هستند و در مقایسه با قلمروهائی همچون آمریکا و روسیه، شرایط آسان‌تری برای برقراری اینترنت سریع و سراسری دارند بنابراین لزوما سریع ترین اینترنت جهان و پر پوشش‌ترین آنها لزوما به معنای کارکرد بهتر دولت‌ها در کاور کردن کل کشور به حساب نمی‌آید. در گزارش OpenSignal جزئیات بسیار بیشتری مشاهده می‌شود که برای دیدن تمامی آنها می‌‌‌توانید از لینک منبع استفاده کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ