سونی اکسپریا XZ1 می‌آید. سنسور اثر انگشت پشت دستگاه؟

0
2468
سونی اکسپریا XZ1 می‌آید. سنسور اثر انگشت پشت دستگاه؟

مراسم رونمایی از محصولات جدید سونی در نمایشگاه IFA 2017 برای 31 آگوست (9 شهریور) برنامه‌ریزی شده و در این میان انتظار رونمایی از سه گوشی جدید را از سونی در این رویداد داریم. اطلاعات این گوشی‌ها از چندی پیش در سایت‌های مختلف دست به دست می‌شود و با اینکه هنوز اطلاعی رسمی از آنها در دست نیست اما تقریبا اسم و مشخصات آن مشخص شده است. سونی اکسپریا XZ1 همراه با XZ1 کامپکت و X1 اسم این سه گوشی هستند که اولی یعنی سونی اکسپریا XZ1 به عنوان جانشین اکسپریا XZ معرفی شده است. پیش از این پیش‌بینی شده بوده که اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت با اندروید 8 و Snapdragon 835‌ می‌آیند امری که در تصاویر منتشر شده در امروز نیز حداقل در مورد ورژن اندروید مجددا تأیید شده است.

Sony-XPERIA-XZ1 Sony-XPERIA-XZ1 Sony-XPERIA-XZ1

XZ1 ظاهرا دارای نام مدل G8341 است و پیش از این با همین عنوان در یک بنچ‌مارک نیز ظاهر شده بود. امروز تصویر تازه‌ای از 4 گوشی جدید و هنوز معرفی نشده صونی منتشر شده که یکی از آنها با نمایش صفحه About در بخش Setting آن، دارای همین نام مدل G8341 است. این گوشی طبق این اطلاعات دارای اندروید 8 است (که در این صورت با این ورژن معرفی شده و همراه با نوکیا 8 احتمالا اولین گوشی‌های دارای این نسخه از اندروید هستند). سه عکس دیگر به احتمال قریب به یقین دو گوشی دیگر سونی را نشان می‌دهند که اگر در این زمینه شک دارید می‌توانید در عکس‌های بالا به محل دوربین دوم بالای صفحه‌نمایش (که در آنها متفاوت است) دقت کنید.

یک نکته جالب در این میان به حضور سنسور اثر انگشت در پشت حداقل یکی از این گوشی‌هاست که این مسئله برای اولین بار در یک گوشی سونی رخ می‌دهد و ظاهرا این شرکت بالاخره به فکر چاره و یافتن راه‌حلی برای مشکل نبود سنسور اثر انگشت در گوشی‌های ارائه شده از این برند در آمریکا افتاده است. پیش از این دلیل حذف اسکنر اثر انگشت گوشی‌های سونی در آمریکا مشخص شده است و ظاهرا این تدبیر سونی با این مسئله بی‌ارتباط نیست. یک نکته نچندان جالب در این تصاویر که در سونی اکسپریا XZ1 نیز به چشم می‌خورد ادامه بی‌توجهی این برند به رویه فعلی بازار و ارائه دوباره حاشیه‌های بزرگ در بالا و پایین صفحه‌نمایش است.

منبع

ارسال یک پاسخ