عکس و مشخصات XPERIA XZ2 سه روز قبل از رونمائی!

0
2027
عکس و مشخصات XPERIA XZ2 را سه روز قبل از رونمائی ببینید

تنها سه روز دیگر تا آغاز بزرگ‌ترین رویداد موبایل دنیای در شهر بارسلون اسپانیا یعنی نمایشگاه MWC 2018 فاصله داریم و خبرهای مربوط به محصولات شرکت‌‌های مختلف که در این رویداد معرفی می‌شوند یکی پس از دیگری به بیرون درز پیدا می‌‌کنند. این بار نوبت به سونی و به طور مشخص پرچمدار این شرکت یعنی XPERIA XZ2 رسیده که همراه با مدل کامپکت همین مدل و ظاهرا یک گوشی دیگر که هنوز مدل آن مشخص نیست در روز دوشنبه معرفی خواهند شد. امروز به لطف لیکر معروف Evan Blass که وی را با اکانت توئیترش یعنی evleaks می‌شناسیم، اطلاعات کامل‌تری از XPERIA XZ2‌ در دست داریم که به جز مشخصات آن، شامل یک عکس واضح از پشت و روی این گوشی نیز مشخص می‌شود. evleaks به جز این، به برخی مشخصات اکسپریا XZ2 کامپکت نیز اشاره کرده است.

طبق این اطلاعات XPERIA XZ2 یکی از اولین گوشی‌های ارائه شده با پروسسور اسنپ‌دراگون 845 بوده و اولین گوشی از شرکت سونی با صفحه‌نمایش 18:9 خواهد بود البته در این صفحه‌نمایش کشیده که ظاهرا 5.7 اینچی با وضوح +1080p است نیز همچنان حاشیه‌های نسبتا زیادی در بالا و پائین صفحه‌نمایش دیده می‌شود! دوربین اصلی XZ2 که حالا در یک طراحی عجیب به مرکز گوشی در بخش پشتی منتقل شده ظاهرا از دیافراگم بازتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و با f/1.8 به سطح دیگر دوربین‌های بزرگ موبایلی نزدیک شده است. دیگر نکته جالب در مورد این گوشی حفظ اسلوموشن فوق‌العاده 960 فریم در ثانیه‌ای پرچمداران قبلی سونی و ارتقاء وضوح آن از 720p به 1080p است.

دیگر تغییرات قابل مشاهده به انتقال سنسور اثر انگشت از کناره گوشی به بخش پشتی (مشابه اکسپریا XA2) و حذف جک هدست است. ظرفیت باتری XX2 و XZ2 کامپکت طبق سیاست جدید سونی ارتقا پیدا کرده و به ترتیب به 3.180 و 2.870‌ میلی‌آمپر ساعت رسیده است. این دو گوشی به جز در سایز، در دو مورد دیگر نیز با هم تفاوت دارند جایی‌که در XZ2 از شارژ وایرلس و اسپیکر استریو استفاده شده اما در XZ2 کامپکت هیچ‌کدام از این دو مورد وجود ندارند. بخش پشتی XPERIA XZ2 به صورت براق است اما XZ2 کامپکت با بدنه مات در بخش پشتی ارائه می‌شود. هنوز صحبتی در مورد مقاومت این دو گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک نشده است. برای دیدن این دو گوشی در دنیای واقعی تنها کافی ست تا دو شنبه به انتظار بنشینیم.

منبع

ارسال یک پاسخ