عینک آفتابی Bose – مجهز به واقعیت افزوده تنها 199 دلار

0
1938
عینک آفتابی Bose – مجهز به واقعیت افزوده تنها 199 دلار

شرکت Bose در ماه مارچ سال جاری میلادی از پلتفرم تازه‌ای برای واقعیت افزوده پرده برداشت که در قالب یک عینک AR متجسم شده بود. این شرکت در زمان رونمائی صحبتی از زمان ارائه این محصول نکرد اما امروز این عینک آفتابی Bose با طراحی ساده و مشابه عینک‌های آفتابی عادی به نمایش گذاشته شد. این عینک آفتابی Bose مثل یک عینک عادی طراحی شده و وزن 45 گرمی آن تفاوت خاصی با یک نمونه معمولی در این رده ندارد اما با وجود این طراحی ساده به گفته Bose می‌توان از طریق این عینک به موسیقی استریمی گوش داد، به تماس پاسخ داد یا تماس برقرار کرد و البته به دستیار هوش مصنوعی دسترسی پیدا کرد.

به گفته برخی سایت‌های خبری که نمونه واقعی این عینک آفتابی Bose را امتحان کرده‌اند، کیفیت صدای پخش ضده از اسپیکرهای جای گرفته روی دسته این عینک به شدت بالا بوده و می‌توان آن را با Airpods اپل مقایسه کرد. این البته اولین تلاش یک شرکت مد برای ساخت عینک هوشمند نبوده و پیش از این نیز Oakley یک عینک آفتابی مجهز به صدا را معرفی کرده بود که البته پخش‌کننده‌های صدا در آن طراحی عجیبی داشتند و به هیچ عنوان شبیه یک عینک عادی به نظر نمی‌رسیدند. در مقابل اما فریم عینک آفتابی Bose که شرکت سازنده به آن پکیچ آکوستیک ویفر نازک (wafer-thin acoustic package) می‌‌گوید به قدری باریک و عادی ست که در دسته عینک بدون هیچ برآمدگی خاصی جای می‌گیرد.

عینک آفتابی Bose – مجهز به واقعیت افزوده تنها 199 دلار

روی دسته راست این عینک، یک دکمه چند منظوره لمسی (برای روشن و خاموش کردن، Pair‌ کردن با گوشی و موارد دیگر) و یک میکروفون وجود دارد که از طریق این دومی امکان برقراری ارتباط با Siri یا Google Assistant برای تماس، دستورهای صوتی، Play/Pause کردن آهنگ یا رفتن به آهنگ بعدی فراهم می‌شود. واقعیت افزوده ارائه شده توسط این عینک برخلاف عینک‌های AR معمول که از تصویر برای ارتقاء اطلاعات دریافت شده استفاده می‌کنند از نوع صوتی بوده و از طریق آن بازخوردهای صوتی منطبق با مکان کاربر (تعیین شده از طریق GPS دستگاه متصل شده)، سمت نگاه افراد و یا سنسور 9 محوره چرخش سر معین می‌شود.

توان باتری عینک آفتابی Bose چندان فوق‌العاده نیست و به گفته شرکت سازنده در زمان پخش صدا با بلندی متوسط تا 3.5 ساعت و در حالت Stand-by تا 12 ساعت، انرژی مورد نیاز این عینک را تأمین می‌کند. شارژ این باتری از طریق کابل اختصاصی pogo-pin ارائه شده همراه دستگاه انجام شده و انجام کامل آن به 2 ساعت زمان نیاز دارد. به گفته Bose آپدیتی برای این دوربین در رویداد SXSW 2019 ارائه خواهد شد اما تا آن زمان می‌توان این ساعت را با قیمت 199 دلار پیش‌خرید کرد و حضور آن در بازار آمریکا نیز در ماه ژانویه پیش رو انجام می‌شود

منبع

ارسال یک پاسخ