مایکروسافت 18 میلیون Xbox One تا به حال فروخته است

0
1972
فروش 18 میلیون کنسول ایکس باکس وان تا به امروز

Xbox One: جدال مایکروسافت و سونی در میزان فروش و محبوبیت کنسو‌ل‌های بازی ایکس باکس و پلی‌استیشن از سال‌های دور در جریان بوده و هست. در این میان آمار این شرکت‌ها معمولا تقریبی از این میزان فروش را به دست می‌دهد. در یکی از جدیدترین خبرهایی که البته از سوی مایکروسافت تایید نشده به فروش 18 میلیون کنسول ایکس‌باکس وان تا به امروز اشاره شده است.

این خبر امروز توسط یکی از نویسندگان سایت ZDNet در خلال یکی از پادکست‌های این درگاه در مورد ویندوز منتشر شد. در این پادکست به آمار 200 میلیونی دیوایس‌های فعال ویندوز 10 اشاره شده است که چندی پیش آمار آن توسط مایکروسافت در دسترس قرار گرفت. توجه به کلمه فعال در این جمله حائز اهمیت است چرا که این آمار تنها به دیوایس‌هایی اشاره دارد که در طی 28 روز گذشته فعال بوده‌اند و مطمئنا این رقم در صورت محاسبه تمامی دیوایس‌ها بیشتر نیز خواهد بود.

Xbox One - فروش 18 میلیون کنسول ایکس باکس وان تا به امروز

در مورد آمار 18 میلیونی کنسول‌های Xbox One نیز همین قضیه برقرار است و در طی آن تنها دیوایس‌های اکتیو شمارش شده‌اند. نگاهی به آمار رقیب اصلی مایکروسافت یعنی سونی در این میان نیز خالی از لطف نیست جایی‌که این شرکت ژاپنی به تازگی اعلام کرده است که تعداد کنسول‌های به فروش رسیده PS4 این شرکت تا به امروز به 36 میلیون عدد یعنی دو برابر آمار کنسول Xbox One رسیده که از این میزان تنها 5.7 میلیون عدد آن در همین فصل جاری تعطیلات به فروش رسیده است.

منبع

ارسال یک پاسخ