سامسونگ و تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر تلویزیون‌ UHD

0
2040
فناوری upscaling در تلویزیون های uhd سامسونگ

زمانی که تلویزیون‌های UHD وارد بازار شدند هنوز محتوای گسترده‌ای برای آن‌ها وجود نداشت و انتظار چندانی نیز برای عرضه محتوای تصویری گسترده برای آنها وجود نداشت. شاید با توجه به اینکه بیشترین کیفیت دریافتی شبکه‌های تلویزیونی در حال حاضر FHD است، خرید یک تلویزیون UHD چندان اقتصادی و موجه نباشد؛ اما سامسونگ قبل از تولید تلویزیون‌های UHD به راهکاری کاربردی دست یافته است.

Sponsored

سامسونگ برای این مسئله، از تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر یا upscaling بهره گرفته است که در صورتی که سیگنال تصویر ورودی به تلویزیون از کیفیتی پایین‌تر از  UHD (برای مثال کیفیت HD یا FHD) برخوردار باشد، کیفیت تصویر را تا حد امکان به کیفیت UHD ارتقا می‌دهد.

فناوری upscaling در تلویزیون های uhd سامسونگ

فرآیند ارتقا کیفیت تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ، با اعمال یک سری پردازش‌ها روی سیگنال ورودی و طی چهار مرحله صورت می‌گیرد. نخست، تصویر ورودی توسط پردازشگر دستگاه پردازش و سپس کیفیت تصویر تعیین می‌شود. در صورتی که کیفیت تصویر ورودی UHD باشد، مستقیماً تصویر به نمایش درمی‌آید؛ و اگر کیفیت تصویر ورودی، پایین‌تر از UHD باشد وارد مرحله بعدی پردازش می‌شود. در مرحله دوم، نویزهای سیگنال شناسایی و حذف می‌شوند. سپس در مرحله بعد، پردازشگر تلویزیون سامسونگ، کیفیت تک پیکسل‌های موجود در تصویر را تا حد ممکن بالا می‌برد و درنتیجه، کیفیت تصویر ورودی را به UHD ارتقا می‌دهد. در آخرین مرحله نیز، پردازشگر تلویزیون، سیگنال تصویر را که ارتقایافته‌ را آماده نمایش می‌کند. تمامی این مراحل به کمک پردازشگرهای قدرتمند موجود در تلویزیون‌های سامسونگ در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد.

با این تکنولوژی، تلویزیون‌های UHD سامسونگ نه‌تنها به‌عنوان تلویزیون‌هایی برای آینده شناخته می‌شوند بلکه در دنیای امروز و با تکنولوژی‌های روز نیز کارآمدتر هستند.

ارسال یک پاسخ