فقط در سه ماهه اخیر قیمت موبایل 7 درصد بیشتر شد!

0
2048
در سه ماهه اخیر قیمت موبایل 7 درصد بیشتر شد

اگر فکر می‌کنید که در طی چند ماه گذشته قیمت موبایل بیشتر از قبل شده است شما در این مورد تنها نیستید؛ بر پایه یک گزارش جدیدا منتشر شده از سوی موسسه GfK، متوسط قیمت فروش موبایل (ASP) در طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته تا 7 درصد افزایش یافته است. تقاضای جهانی نیز در این میان 3 درصد رشد داشته و منجر به ورود 367 میلیون گوشی به بازار شده است که این بیشترین مقدار در این شاخص در بین سه‌ماهه‌های سوم سال‌های مختلف بوده است. بیشترین مقدار این رشد در آمریکای لاتین با 11 درصد بوده و بازارهای اروپای شرقی و مرکزی نیز با 9 درصد رشد در جایگاه دوم قرار دارند.

در سه ماهه اخیر قیمت موبایل 7 درصد بیشتر شد
فروش موبایل در مناطق مختلف در سه‌ماهه سوم 2017 در مقایسه با 2016

در بازار اروپای غربی که مقصد 30.9 میلیون گوشی بوده است تقاظا با 7 درصد کاهش روبرو شد اما درآمد شرکت‌های سازنده موبایل به دلیل بالا رفتن متوسط قیمت موبایل با 11 درصد رشد همراه شده است. در این میان از هر 8 گوشی موبایل یکی در این فاصله زمانی قیمتی بیش از 900 دلار دارد که این شاخص در سال گذشته، یکی از میان هر 16 موبایل بوده است. در بازارهای اروپای مرکزی و شرقی 22.3 میلیون گوشی به بازار عرضه شده که 9 درصد رشده داشته و متوسط قیمت موبایل نیز تا رقم شگفت‌آور 26 درصد بالا رفته است.

در سه ماهه اخیر قیمت موبایل 7 درصد بیشتر شد
فروش موبایل در مناطق مختلف در سال 2017 در مقایسه با 2016

فروش در آمریکای لاتین 11 درصد ارتقاء یافته که بیش از همه مدیون بازار برزیل در این زمینه است. در خاورمیانه و آفریقا نیز افزایش فروش دیده می‌شود که در میان آنها کشورهای آفریقای سیاه و آفریقای جنوبی به دلیل جایگزین شدن گوشی‌های فیچرفون (فاقد سیستم‌عامل) با گوشی‌های هوشمند، عامل محرک اصلی به حساب می‌آید. حتی در چین نیز که تعداد بیشماری گوشی‌های ارزان‌قیمت در دسترس قرار  دارد متوسط قیمت موبایل تا 15 درصد ارتقاء یافته و در این فاصله 117 میلیون گوشی به فروش رسیده است. دیگر بازارهای آسیایی نیز وضعیت مشابه‌ای دارد و برای نمونه مالزی و بنگلادش به ترتیب 25 و 22 درصد افزایش قیمت موبایل را تجربه کرده‌اند. تنها در کره جنوبی اوضاع متفاوت است جایی‌که فروش با 15 درصد کاهش به 16.4 میلیون عدد رسیده است. گزارش کامل GfK را می‌توانید از لینک منبع مطالعه کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ