لایکا M10 Zegate دوربین 18 هزار پوندی و دو ساعت مکانیکی

0
1777
لایکا M10 Zegate دوربین 18 هزار پوندی و دو ساعت مکانیکی

شرکت خاطره‌انگیز لایکا که نام آن را با دوربین‌های حرفه‌ای و البته بسیار گران‌قیمت کلاسیک و همچنین دوربین‌ گوشی‌های پرچمدار هواوی مثل هواوی P20 Pro به خاطر می‌آوریم، امروز از یک دوربین جدید به نام لایکا M10 Zegate رونمائی کرده که همانطور که از اسم آن مشخص است نسخه خاص و جدیدی از M10 عادی به حساب می‌آید. از لایکا M10 Zegate تنها 250 عدد ساخته و عرضه می‌شود و لنز آن از نوع Summilux-M با فاصله کانونی 35 میلیمتری و گشودگی دیافراگم f/1.4 است و یک هود لنز جدید در مقابل آن دیده می‌شود. دیگر تغییر در طراحی این دوربین به گریپ یا دسته نگه‌دارنده جدید در کناره سمت راست تعلق دارد که در دست گرفتن این مدل را آسان‌تر از گذشته می‌کند. نام Zegato در کنار این دوربین به طراح آن که سازنده اتوموبیل‌های خاص لاکچری است اشاره دارد و از همین ابتدا کاملا مشخص است که نباید انتظار قیمت اندکی را از این دوربین داشت.

لایکا M10 Zegate دوربین 18 هزار پوندی و دو ساعت مکانیکی

شکل بدنه تغییر زیادی نسبت به نسخه اصلی نداشته اما جنس بخش بالائی، شاسی، پوسته پیرامونی، کنترل‌ها و دکمه‌های دوربین حالا آلومینیومی است. این جنس جدید باعث شده که وزن دستگاه حالا 70 گرم کاهش پیدا کند. لایکا M10 Zegato قرار است با قیمت فوق‌العاده 18 هزار پوندی به بازار عرضه شود.

لایکا M10 Zegate دوربین 18 هزار پوندی و دو ساعت مکانیکی لایکا M10 Zegate دوربین 18 هزار پوندی و دو ساعت مکانیکی

لایکا به جز این دوربین گران‌قیمت از دو ساعت مکانیکی جدید به نام Leica L1 و L2 نیز رونمائی کرده که در کارخانه Ernst Leitz Werkstätten که در کنار کارخانه دوربین لایکا قرار دارد تولید شده‌اند. شیشه روی این ساعت‌ها به نحوی طراحی شده است که به شیشه لنز دوربین شباهت دارد و در ساخت آنها از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. قرار است یک نسخه لیمیتد از L2 نیز به رنگ رز-گلد تولید شود. هنوز قیمت این دو ساعت مشخص نشده اما در این مورد نیز نباید انتظار یک رقم منطقی و عادی را داشت. این دو ساعت در پائیز امسال به بازار عرضه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ