آیا مایکروسافت به آرامی ویندوز 10 موبایل را کنار گذاشت؟

0
2068
آیا مایکروسافت به آرامی ویندوز 10 موبایل را کنار گذاشت؟

خبرها در مورد ویندوز 10 موبایل این روزها بسیار محدود شده است تقریبا هیچ شرکت معتبر موبایلی در طی چند ماه گذشته اسمارت‌فونی را با ویندوز 10 موبایل عرضه نکرده و خود مایکروسافت نیز در سکوت خود در مورد این پلتفرم کاملا صبورانه عمل می‌کند اما آیا چه اتفاقی در حال رخ داده برای پلتفرم ویندوز موبایل است و ایا سال آینده در چنین روزهایی اصولا چیزی به نام اسمارت‌فون ویندوزی وجود خواهد داشت.

آیا مایکروسافت به آرامی ویندوز 10 موبایل را کنار گذاشت؟

آنچه از شواهد و قرائن بر می‌آید ظاهرا مایکروسافت به آرامی در حال ترک کردن و به فراموشی سپردن پلتفرمی ست که در روزهای نخستین بسیاری از کاربران را در دو راهی بزرگی مابین انتخاب این سیستم‌عامل و اندروید قرار داده بود. از جمله بزرگ‌ترین شواهد این موضوع باید به محدود بودن آپدیت جدید ویندوز 10 موبایل تنها برای 13 دیوایسی که از آن میان تنها 6 عدد آنها لومیا بودند اشاره کرد از این گذشته مایکروسافت به تازگی اپلیکیشن Upgrade Advisor را از دسترسی دارندگان گوشی‌های ویندوزفون 8.1 خارج ساخته و اپ Insider نیز دیگر نیز بیلدهای جدیدتر ویندوز 10 را ارائه نمی‌کند. این بدان معناست که اگر کاربر ویندوز 10 به ویندوز 8.1 گوشی خود را داون‌گرید کرد دیگر نمی‌تواند بار دیگر ویندوز 10 را روی اسمارت‌فون خود داشته باشد.

ظاهرا بالاخره مایکروسافت نیز در حال جذب شدن به غول بزرگ اندروید است البته این اتفاق از روز نخست نیز روی داده بود چرا که با وجود حجم بسیار زیاد پتنت‌های در اختیار این شرکت درآمد مایکروسافت از اندروید و از محل این حقوق ثبت اختراع از روز نخست از درآمد این شرکت از محل فروش گوشی‌های لومیا و ویندوزفون‌ها بسیار بیشتر بوده است.

منبع

ارسال یک پاسخ