معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

0
2003
معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

تبلت‌‌های مجهز به سیستم‌عامل Chrome OS‌ را می‌توان نسل جدید حضور گوگل در دیوایس‌های کامپیوتری پس از کروم‌بوک‌ها دانست جائی‌که مدل‌هائی مثل HP Chromebook x2 و مدلی از ایسر به عنوان پیشتازان این رده معرفی شدند. حالا خود گوگل که از ارائه آخرین تبلت آن یعنی Pixel C سال‌ها می‌گذرد دست به کار شده و همزمان با معرفی Pixel 3 و Pixel 3 XL از تبلت Pixel Slate که تصاویر آن پیش از این لو رفته بود نیز رونمائی کرده است. Pixel Slate دارای صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با وضوح 2000×3000 پیکسل بوده و از فناوری LCD‌ بهره می‌برد. این صفحه‌‌نمایش لمسی که روشنائی آن به گفته شرکت سازنده به 400nits می‌رسد و 72 درصد طیف NTSC را پوشش می‌دهد از قلم مخصوصی به اسم Pixelbook Pen پشتیبانی می‌کند و روی کاغذ کیفیت بالائی در آن دیده می‌شود.

معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

 

تجربه گوگل روی Pixel Slate بیشتر به دسک‌تاپ شباهت دارد و در رابط کاربری آن به جز desktop Chrome، مجموعه اپلیکیشن‌های گوگلی (G Suite) دیده می‌شود. قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش یا Split Screen نیز در آن دیده می‌شود. لانچر این تبلت با توجه به نوع کاربری شما، اپلیکیشن‌های مناسب را تشخیص داده و به تدریج آنها را در مقابل شما قرار می‌دهد و طبیعتا دستیار هوشمند Google Assistant نیز عمیقا درون دستگاه جاسازی شده است.

معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

همراه این تبلت یک کیبورد به سبک مایکروسافت ارائه می‌شود که با pogo pinها به دستگاه متصل شده و در نتیجه پورت USB-C خود را برای اتصال موارد دیگر در دسترس باقی می‌گذارد. دکمه‌‌های این کیبورد به سبک کروم‌بوک پیکسل، به صورت دایره‌ای طراحی شده و سطح نرم و دلپذیری داشته و در هنگام تایپ نیز بی‌صدا هستند. یک نکته جالب دیگر در مورد این کاور کیبوردی، امکان قرار دادن صفحه‌نمایش در هر زاویه دلخواهی با آن است و بدین‌ترتیب راحتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

قلم همراه تبلت یعنی Pixelbook که بازهم به تجربه سرفیس‌های مایکروسافت شباهت دارد امکان امضا کردن پرونده‌های PDF‌ در نسخه خاصی از ادوبی آکروبات ساخته شده برای این دستگاه را دارد و از آن در سایر برنامه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. Pixel Slate همراه با سه‌ماه اکانت رایگان YouTube TV ارائه می‌شود که امکان تماشای 60 شبکه مختلف را برای کاربران به همراه دارد و صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت و اسپیکرهای استریوی بخش روئی نیز به جذابیت این پیشنهاد کمک فراوانی می‌کنند.

در Pixel Slate دو دوربین در نظر گرفته شده که هر دو 8 مگاپیکسلی هستند و اولی بر بالای صفحه‌نمایش و در مرکز آن قرار دارد و برای تماس‌های ویدئویی کارائی بالائی دارد؛ این دوربین دارای دیافراگم f/1.9 است، Pixel Pitch آن 1.4 میکرون بوده و به گفته گوگل “میدان دید گسترده‌ای” دارد. دوربین دوم بخش پشتی دهانه لنز بازتری برابر با f/1.8 دارد اما Pixel Pitch آن کمتر شده و به 1.12 میکرون رسیده است. البته این دوربین در عوض به فوکوس خودکار مجهز شده، امری که در دوربین جلو وجود ندارد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری هردوی این دوربین‌های 1080/30p است.

Pixel Slate در زمینه پردازشی با چهار پروسسور مختلف ارائه می‌شود که در پائین‌ترین چینش از نوع اینتل سلرون است و در سه مورد دیگر یعنی Core i5 ،Core M3 و Core i7 از نوع اینتل نسل هشتم هستند. حافظه رم در نسخه سلرون برابر با 4 یا 8 گیگابایت است که به ترتیب 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. دو نسخه Core M3 و Core i5 دارای رم 8 گیگابایتی هستند و حافظه داخلی آنها نیز به ترتیب 64 یا 128 گیگبایات است و بالاخره در نسخه دارای پروسسور Core i7 از 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

معرفی تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم‌عامل Chrome

قیمت پایه نسخه سلرون این تبلت، 599 دلار است و سه مورد دیگر یعنی Core i5 ،Core M3 و Core i7 نیز به ترتیب دارای قیمت‌های پایه 799، 999 و 1599 دلار هستند. گوگل زمان ارائه این تبلت به بازار را ادامه سال جاری میلادی عنوان کرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ