One A9 قهرمان HTC آمد: یک میانه لوکس

0
3388
معرفی HTC One A9

درست همانطور که ماه‌‌ها پیش مدیر عامل شرکت اچ‌تی‌سی به سهامداران این شرکت قول داده بود این برند محصول جدیدی را که در آن دوره از آن با عنوان Hero یا قهرمان یاد می‌شد را به معرض نمایش گذاشت. HTC One A9 اما برخلاف انتظارها، یک گوشی High-end و پرچمدار نیست و در دسته میانی قرار می‌‌گیرد مشخصات این گوشی اما برای این دسته بسیار پیشرفته است.

نخستین نکته در مورد One A9 به طراحی ظاهری بدنه آن تعلق دارد. HTC بار دیگر از بدنه‌ای یک‌دست و یک پارچه و تمام فلزی استفاده کرده و ضخامت آن نیز با 7.2 میلیمتر در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

معرفی HTC One A9

در طراحی این گوشی تا حدودی از مدل‌های پیشین این شرکت وام گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به بازگشت خطوط آنتن در بخش پشتی دستگاه اشاره کرد. One A9 در بخش پشتی شباهت بی‌نظیری به آیفون‌های جدید اپل دارد.

معرفی HTC One A9

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه 5 اینچی با وضوح 1920×1080 پیکسل است که در دسته میانی به استانداردی برای مدل‌های پیشرفته‌تر تبدیل شده است. نکته مهم دیگر در مورد این صفحه‌نمایش به ساخته شدن آن با فناوری AMOLED تعلق دارد که کنتراست و رنگ بهتر و زاویه دید فوق‌العاده را به همراه خواهد داشت. شیشه گوریلا گلس نسل چهارم به فرم 2.5D وظیفه محافظت از سطح پنل را بر عهده دارد.

در بخش پردازش این گوشی نیز با مشخصات مناسبی روبرو می‌شویم. این گوشی اولین دیوایسی خواهد بود که با Snpadragon 617 ارائه می‌شود. این چیپ‌ست دارای 4 هسته ARM A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتزی و چهار هسته مشابه A53 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز است و در بخش گرافیک نیز از Adreno 405 بهره می‌برد. حافظه رم گوشی 2 یا 3 گیگابایت است و حافظه داخلی قابل ارتقا آن نیز از بین دو گزینه 16 یا 32 گیگابایت قابل انتخاب خواهد بود.

معرفی HTC One A9

A9 از دو دوربین 13 و 4 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه بهره می‌برد که حداکثر وضوح دوربین اصلی (به سبب محدودیت‌های پردازنده) 1080p است و دوربین بالای صفحه‌نمایش نیز از فناوری التراپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. دکمه زیر صفحه‌نمایش در این گوشی محل دکمه Home است که سنسور همواره فعال اثر انگشت را نیز در خود جای داده است. با کمک این سنسور همانند Huawei Mate S می‌توان حتی در هنگام خاموش بود صفحه‌نمایش نیز گوشی را آنلاک کرد. از این سنسور برای پرداخت هزینه در فروشگاه Play Store نیز می‌توان بهره برد.

معرفی HTC One A9

HTC One A9 نخستین گوشی غیر نکسوسی خواهد بود که به صورت پیش‌فرض با اندروید 6 مارشملو به بازار ارائه می‌شود. ظرفیت باتری گوشی 2150mAh است و از فناوری شارژ سریع کوالکام نیز (البته به شرط تهیه شارژر جداگانه) در آن پشتیانی می‌شود. گزینه‌های ارتباطی کاملی نیز در این مدل دیده می‌شود که پشتیبانی از LTE و وای‌فای ac از آن جمله به حساب می‌آیند.

HTC One A9 نزدیک به 2 هفته دیگر در ابتدای ماه نوامبر در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، قرمز و طلایی با قیمت 399 دلار برای نسخه 32 گیگابایت (با 3 گیگابایت رم) در بازار آمریکا عرضه می‌شود و ظاهرا در سایر نقاط از جمله اروپا این گوشی با قیمت بسیار بالاتری عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ