معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

0
1720
معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

در طی چند روز گذشته اطلاعات متعددی در مورد میت  40 پرو هواوی منتشر شده بود که سیمای این مدل را تقریبا به‌طور کامل ترسیم می‌کرد؛ شرکت هواوی اما شب گذشته بالاخره از دو گوشی رده بالای خود یعنی Mate 40 Pro و +Mate 40 Pro همراه با مدل سومی به نام میت 40 رونمایی کرد که این سومی امکانات کمتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. این خانواده شباهت‌های نزدیکی به میت 30 پرو سال گذشته دارد و تأکید فراوان آن روی دوربین بار دیگر میت 40 پرو را به عنوان دارنده برترین دوربین اصلی و سلفی در گوشی‌های هوشمند در سایت DXOMark مطرح کرده است. نسخه طراحی پوزشه این دو گوشی نیز فراموش نشده و حالا رسما Porsche Design Huawei Mate 40 Pro RS نامیده می‌شود.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

با توجه به اهمیت دوربین در خانواده پروی میت 40 شاید بهتر باشد معرفی این دو گوشی را از دوربین‌های آن‌ها آغاز کنیم جایی‌که در صدر مجلس و به‌عنوان دوربین اصلی دستگاه همان ماژول 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی حاضر در P40 Pro دیده می‌شود که بار دیگر پیکسل‌های بسیار بزرگی با ابعاد 1.22 میکرون داشته و در وضوح 12.5 مگاپیکسل، عکس‌های با پیکسل‌های غول‌آسای 2.44 میکرونی برداشت می‌‌کند. لنز این دوربین از گشودگی f/1.9 برخوردار است و OIS نیز در آن حضور دارد. این دوربین حداکثر با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و هنوز خبری از 8K‌ در آن نیست.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

دوربین دوم که هواوی به آن Cine Camera می‌گوید یک نمونه 20 مگاپیکسلی التراواید ا‌ست که با این‌که به همین صورت در هر دو گوشی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس حضور دارد اما در Mate 40 Pro این دوربین از لنز گشوده‌ای با دیافراگم f/1.8 برخوردار است اما در پرو پلاس لنز این دوربین بسته‌تر بوده و عدد دیافراگم آن به تنها f/2.4 می‌رسد. هواوی لنز این دوربین را اولین نمونه موبایلی free form در جهان معرفی می‌کند که از خمیدگی‌های معمول کناره‌های تصویر در لنزهای التراواید در آن خبری نیست.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

دوربین سوم هر دو گوشی یک نمونه تله‌فتوی پریسکوپی‌ست اما وضوح و حداکثر زوم در آن در هر دو گوشی متفاوت است؛ در Mate 40 Pro یا یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز 125 میلی‌متری روبرو می‌شویم که 5 برابر زوم اپتکیال را ارائه کرده و حداکثر زوم آن در حالت ترکیبی و دیجیتال به ترتیب به 10 و 50 برابر می‌رسد. لنز مقابل این دوربین دارای f/3.4 بوده و به OIS نیز مجهز است.

در پرو پلاس با یک دوربین 8 مگاپیکسلی پریکسوپی روبرو هستیم که با وجود وضوح پایین‌تر این بار از زوم اپتیکال 10 برابری برخوردار بوده که در حالت‌های ترکیبی و دیجیتالی به 20 و 100 برابر قابل افزایش است. دهانه دیافراگم نز این دوربین بسته‌تر بوده واین بار به f/4.4 رسیده است. OIS در این دوربین نیز فراموش نشده است.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

پرو پلاس به‌جز این سه‌دوربین یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر با فاصله کانونی 70 میلی‌متری f/2.4 مجهز به OIS دارد که سه‌برابر زوم اپتیکال را شبیه‌سازی می‌کند.

بالای صفحه‌نمایش هر دو گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی همراه با سنسور سنجش عمق سه‌بعدی آن قرار دارد که با وجود آن‌که فاقد فوکوس خودکار است اما این دوربین نیز جایگاه بهتری دوربین سلفی موبایلی را در لیست DXOMark‌ به خود اختصاص داده است.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

از مجموعه دوربین که بگذریم، در Mate 40 Pro و همتای پلاسی آن یک صفحه‌نمایش 6.76 اینچی OLED وجوددارد که وضوح آن 1344×2773 پیکسل بوده و نرخ رفرش آن نیز 90 هرتز است. کناره‌های این صفحه‌نمایش کاملا خمیده بوده و زاویه این خمش حالا به 88 درجه رسیده است. به گفته هواوی با تصحیح نرم‌‌افزاری در نظر گرفته شده در این گوشی اثرات لمس تصادفی این صفحه‌نمایش به حداقل رسیده است. هواوی این بار برخلاف میت 30 پرو سال گذشته، دکمه فیزیکی تغییر صدا در کناره سمت راست را فراموش نکرده و با وجود آن‌که هنوز می‌توان با لمس صفحه‌نمایش از کناره سمت چپ نیز صدا را تغییر داد اما بار دیگر دکمه فیزیکی ولوم را به ساختار این دو گوشی بازگردانده است.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

پردازنده این دو گوشی، جدیدترین (و شاید در عمل آخرین) دستاورد بخش طراحی شرکت زیر مجموعه HiSilicon هواوی با نام Kirin 9000 است که با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و 15.3 میلیارد ترانسیستور آن 30 درصد بیشتر از A14 اپل است! در این پروسسور یک هسته رکوردشکن 3.13 گیگاهرتزی از نوع A77 در بالاترین کلاستر قرار دارد و 3 هسته A77 دیگر 2.54 گیگاهرتزی هستند. 4 هسته A55 دیگر نیز در این چیپ‌ست حضور دارد که فرکانس آن‌ها 2.05 گیگاهرتز اعلام شده است. گرافیک این مجموعه از نوع Mali-G78 MP24 است که هواوی آن را 52 درصد سریع‌تر از Snapdragon 865 Plus می‌داند. دیگر تغییرات مهم این پروسسور در زمینه NPU و مصرف انرژی رخ داده و مودم داخلی 5G آن سرعت دانلود و آپلود بیشتری را نسبت به مودم اکتسترنال X55 کوالکام ارائه می‌کند.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

رم نسخه پرو برابر با 8 گیگابایت و نسخه پرو پلاس 12 گیگابایت است اما هر دو 256 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء از طریق NM Card تا 256 گیگابایت دیگر) دارند.

ظرفیت باتری 4 هزار و 400 میلی آمپر ساعتی این دو گوشی 100 میلی آمپر ساعت نسبت به سال قبل کمتر شده اما این ضعف در شارژ به‌خوبی جبران شده و این بار با شارژر سیمی 66 واتی (40 واتی در سال گذشته) و شارژ بی‌سیم 50 واتی (27 واتی در سال قبل) روبرو می‌شویم.

معرفی Mate 40 Pro‌ و Pro Plus‌ سلاطین دوربین هواوی

هواوی Mate 40 Pro در سه رنگ نقره‌ای (ترکیبی)، سفید و مشکی با بدنه شیشه‌ای و سبز و زرد با چرم گیانی با قیمت 1,199 یورو عرضه می‌شود و در پرو پلاس نیز که تنها در دو رنگ مشکی و سفید با بدنه سرامیکی عرضه می‌شود با قیمت 1,399 یورو روبرو می‌شویم.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ