موبایل بلک‌بری برای همیشه به تاریخ پیوست!

0
1832
موبایل بلک‌بری برای همیشه به تاریخ پیوست!

موبایل بلک‌بری در گذشته‌های نچندان دور، حکم دفتر کار سیار تجار و بیزینس‌من‌ها در سرتاسر دنیا را داشته و با تکیه بر صفحه‌کلید فیزیکی حذاب خود، راه‌حل آسانی را برای تایپ و ارسال ایمیل از روی گوشی موبایل فراهم می‌کردند؛ قابلیتی که در آن روزگار در دیگر سیستم‌عامل‌های محدود موبایلی، امر آسان و متداولی به شمار نمی‌آمد. چندی بعد در هجوم سیستم‌عامل‌های موبایلی iOS و اندروید، موبایل بلک‌بری به تدریج به حاشیه رانده شد و از سهم بازار آن به میزان زیادی کاسته شد. این رویه تا اواخر سال 2016 و زمان تصاحب این نام تجاری از سوی شرکت چینی TCL ادامه پیدا کرد اما با این تغییر مجددا امیدهایی برای زنده شدن نام بلک‌بری در بین طرفداران این شرکت ایجاد شد. در دوره حضور TCL‌ اسمارت‌فون‌های معدودی با نام بلک‌بری به بازار عرضه شده که از آن جمله باید به KEY2 و KEY2 LE در سال 2018 اشاره کرد.

دوران نچندان خوش موبایل بلک‌بری با TCL نیز ظاهرا در حال سپری شدن است چرا که امروز اکانت توییتر رسمی بلک‌بری در یک بیانیه رسمی طولانی از به پایان رسیدن زمان در اختیار داشتن برند بلک‌بری از سوی TCL در آگوست 2020 خبر داد؛ زمانی‌که ظاهرا این شرکت چینی قصدی برای تمدید کردن آن ندارد و پس از آن تاریخ نیز دیگر دستگاهی با نام بلک‌بری به بازار عرضه نخواهد شد.

موبایل بلک‌بری برای همیشه به تاریخ پیوست!

کاربرانی که در حال حاضر از گوشی‌‌های بلک‌بری استفاده می‌‌کنند البته دلیلی برای نگرانی ندارند چرا که به گفته TCL، سرویس‌های وارانتی و پشتیبانی بلک‌بری تا 31 آگوست 2022 (و حتی فراتر از آن، در صورت نیاز) ادامه خواهدداشت. با وجود اینکه این بیانیه عملا به معنای فراموش شدن بلک‌بری در آینده نزدیک خواهد بود اما هنوز حداقل روی کاغذ شانس کوچکی برای خریداری شدن مجدد امتیاز ساخت گوشی‌‌های این شرکت از سوی برند دیگری پس از آگوست 2020 نیز وجود دارد که شاید در آینده نیز نام این سازنده خاطره‌انگیز را زنده نگه دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ