هیوندایی Kona رسما معرفی شد :‌ از 25 هزار دلار

0
2505
هیوندایی Kona رسما معرفی شد :‌ از 25 هزار دلار

پس از ماه‌‌ها انتظار و شایعات متعدد، شرکت هیوندایی بالاخره جدید SUV خود را رونمایی کرد؛ هیوندایی Kona که می‌توان آن را کراس‌اور کوچک این شرکت قلمداد کرد از لحاظ امکانات و سطح کلاس در جایگاه پایین‌تری نسبت به Tucson این شرکت قرار گرفته و به دسته جدید و محبوب B-SUV تعلق دارد. هیوندایی Kona بدین‌ترتیب در ردیف مدل‌هایی چون هوندا HR-V، مزدا CX-3 و تویوتا C-HR قرار می‌گیرد

طراحی کونا کاملا متمایز و برجسته صورت گرفته و از برخی جهات مشابه نیسان Juke به نظر می‌رسد. پنجره‌های کوتاه ماشین و رنگ دوگانه سقف آن از دیگر نکات جالب در طراحی این خودرو به حساب می‌آید و طراحی چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌های آن نیز جذابیت کونا را دوچندان کرده‌اند.

هیوندایی Kona رسما معرفی شد :‌ از 25 هزار دلار

در زمینه موتوری، این خودرو در حالت پایه با یک موتور 4 سیلندر 147 اسب بخاری 2 لیتری عرضه می‌شود که گشتاور 132 پوند-فوت (179 نیوتن-متر) را در چرحش 4500 دور بر دقیقه ارائه می‌کند. جعبه دنده این مدل نیز در این حالت 6 سرعته اتوماتیک است. صفر تا صد این خودرو در موتور پایه در 10 ثانیه به دست می‌آید و حداکصر سرعت آن نیز 121 مایل بر ساعت (194 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

هیوندایی Kona رسما معرفی شد :‌ از 25 هزار دلار

در برخی بازارهای دیگر از جمله بازار آمریکا موتوری با ظرفیت کمتر 1.6 لیتنری اما با فدرت بالاتر به لطف توربو شارژ ارائه می‌شود. این موتور توان 175 اسب بخاری داشته و گشتاور آن نیز به 196 پوند-فوت (265 نیوتون-متر) می‌رسد. صفر تا صد این موتور به 7.7 ثانیه تقلیل یافته و حداکثر سرعت آن نیز به 131 مایل بر ساعت (210 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. برای این ماشین همچنین موتور 1 لیتری 3 سیلندر و همچنین موتور 1.6 لیتری دیزلی نیز در نظر گرفته شده که نگفته پیداست در بازارهای محدودی در دسترس خواهند بود.

هیوندایی Kona رسما معرفی شد :‌ از 25 هزار دلار

کونا در زمینه تجهیزات داخلی نیز خودروی جذابی ست و در آن علاوه بر سیستم‌های سرگرم‌کننده مولتی‌مدیایی معمول مبتنی بر Android Auto و Apple Car Play، سیستم رادیوی HD نیز در آن دیده می‌شود. شارژ وایرلس گوشی با امکان خبر کردن راننده همگام جا گذاشتن موبایل در ماشین و نمایشگر روی شیشه (head up display یا HUD) نیز برای هیوندایی Kona در نظر گرفته شده که به خصوص این دومی برای کلاس قیمتی این ماشین اندکی فراتر از انتظار است. این نمایشگر به جای آن مثل نمونه‌های معمول به صورت مستقیم اطلاعات را روی شیشه جلوی خودرو منعکس کند این اطلاعات را روی شیشه جداگانه‌ای که در مواقع نیاز نبودن در داشبورد مخفی می‌شود منعکس می‌نماید.

 

 

این خودرو با قیمت پایه 25 هزار دلار از همین ماه در کره جنوبی عرضه می‌شود و قیمت آن تا 40 هزار دلار نیز برای آپشن‌های پیشرفته آن ادامه خواهد داشت. دیگر کشورها و مناطق جهان نیز این مدل را در ادامه سال جاری دریافت می‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ