پتنت جدید اپل : TouchID در آیفون بعد زیر شیشه صفحه‌نمایش؟

0
2004
پتنت جدیدی از اپل : TouchID در آیفون بعد به زیر صفحه‌نمایش می‌رود؟

در حالی که اکثر برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون در افزایش سایز صفحه‌نمایش بدون افزایش سایز و ارتفاع گوشی هستند، این امر برای شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ که زیر صفحه‌نمایش خود دکمه‌های فیزیکی دارند مشکل‌تر پیش می‌رود. سامسونگ طبق آخرین اطلاعات در مورد S8، تصمیم گرفته تا حسگر اثر انگشت خود را به پشت گوشی منتقل کند ولی در مورد اپل هنوز اطلاعات جامعی در مورد تغییر جایگاه TouchID در دسترس نیست. البته انتشار گاه و بیگاه پتنت یا حقوق ثبت اختراع اپل در این زمینه نشانگر فعالیت این برند در این جهت است.

به تازگی Patent تازه‌ای از شرکت اپل در سایت USPTO به عنوان مرجع حقوق ثبت احتراع در آمریکا منتشر شده که در آن به انتقال TouchID به زیر صفحه‌‌نمایش اشاره شده است. در این پتنت ظاهرا TouchID حذف شده و کل صفحه‌نمایش به عنوان محوطه شناسایی اثر انگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب کاربران برای شناساندن هویت خود به گوشی نیازی به لمس کردن ناحیه ویژه‌ای روی دستگاه را نداشته و لمس کردن هر نقطه از صفحه‌نمایش در این حالت کفایت می‌کند.

با اینکه جزئیات فراوانی در این پتنت مورد اشاره قرار گرفته است اما در این مورد نیز مثل همه دیگر پتنت‌ها نمی‌توان با اطمینان کامل از به کار گرفته شدن این ایده در محصولات بعدی و به خصوص آیفون‌های سال 2017 اطمینان داشت. پیش از این برخی از شایعات مکرر در مورد آیفون‌های بعدی اپل به این اشاره داشته‌اند که سه عدد آیفون در سال جاری به بازار عرضه می‌شوند که یکی از آنها به عنوان آیفون تولد 10 سالگی تولید گوشی در مجموعه اپل متفاوت از سایرین است و حتی یک بخش مجزای لمسی در زیر صفحه‌نمایش آن (function area) برای تشخیص هویت و موارد بیومتریک دیگر (از جمله اسکن سه بعدی لیزری چهره افراد) در نظر گرفته شده است. خبرهای یکی دو روز گذشته نیز به امکان استفاده از پورت USB Type-C در این گوشی اشاره کرده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ