پروژکتور هوشمند Nebula Capsule ، کپسولی در جیب شما!

0
2881
پروژکتور هوشمند Nebula Capsule ، کپسولی در جیب شما!

دیر زمانی پیش از این دستگاه‌های پروژکتور، دیوایس‌های هیجان‌انگیز کاملا بزرگ و البته کاملا گران‌قیمتی بودند که معمولا در مصارف شخصی به دلیل قیمت بالای آنها به کار گرفته نمی‌شدند و بیشتر در مصارف اداری و کاربردهای آموزشی به کار گرفته می‌شدند. با کوچک‌سازی‌های جدید صورت گرفته در این رده و ظهور آنچه پروژکتور هوشمند نامیده می‌شود اوضاع این کلاس نیز دگرگون شده و نه‌تنها در زمینه ابعاد و سایز، بلکه در زمینه امکانات قابل استفاده در این زمینه با ابداعات تازه‌ای روبرو شدیم. پروژکتور هوشمند Nebula Capsule یکی از این دیوایس‌های هیجان‌انگیز است که به تازگی اطلاعات آن در وب‌سایت سرمایه‌گذاری دسته‌جمعی Indigogo قرار گرفته است. این دستگاه با تصوری که به صورت کلاسیک، از یک پروژکتور در ذهن داریم کاملا متفاوت است و در ابعاد و شکل ظاهری یک قوطی معمولی نوشابه ساخته شده است.

 

 

در ساخت Nebula Capsule از فناوری خاصی به نام پردازش نور دیجیتال (Digital Light Processing) استفاده شده که می‌تواند نوری معادل 100 لومن را به پرده مقابل خود بتاباند. این میزان نور با اینکه در مقایسه با پروزکتورهای بزرگ سالنی و گران‌قیمت چندان فوق‌العاده نیست اما در محیط‌های با نور کم می‌تواند روشنایی مناسبی را تأمین کند.

پروژکتور هوشمند Nebula Capsule ، کپسولی در جیب شما!

در ساختار این مدل از یک اسپیکر 360 درجه‌ای نیز استفاده شده که نه‌تنها در هنگام دیدن محتوای تصویری، صدای مورد نیاز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد بلکه می‌توان از آن همانند یک اسپیکر پرتابل فراگیر نیز استفاده کرد. بخش هوشمند ماجرا در Nebula Capsule به حضور سیستم‌عامل اندروید 7 در این مدل باز می‌گردد که امکان نصب برنامه‌‌های دلخواه را همچون یک گوشی موبایل در این پروژکتور فراهم می‌کند. قیمت این پروژکتور هوشمند در حال حاضر برای پیش‌سفارش در سایت Indigogo برابر 249 دلار در نظر گرفته شده اما قیمت اصلی آن در زمان ورود به بازار، 100 دلار گران‌تر و برابر 349 دلار خواهد بود.

این نخستین پروژکتور اندرویدی کوچک در این زمینه نیست و برای نمونه همین چندی پیش نیز پروژکتور لیزری اندرویدی شیائومی با فاصله تنها 5 سانتی‌متر از پرده و قیمت 1500 دلاری معرفی شد.

منبع

ارسال یک پاسخ