پشتیبانی صفحه همیشه روشن سامسونگ از GIF متحرک

0
3881
پشتیبانی صفحه همیشه روشن سامسونگ از GIF متحرک

صفحه همیشه روشن در محصولات جدید سامسونگ که از آن با عنوان Always on Display‌ یا AOD یاد می‌شود یکی از جذابیت‌های گوشی پرچمدار این شرکت است که علاوه بر گلکسی S و گلکسی نوت‌های این برند از سال قبل در مدل‌های گلکسی A نیز ظاهر شده است. در این صفحه در نسل اول تنها اطلاعات پایه مثل زمان و تاریخ و برخی نکات کوچک دیگر قابل نمایش بود اما به تدریج اطلاعات دیگری نیز در این صفحه به نمایش درآمدند. اپلیکیشن صفحه همیشه روشن سامسونگ امروز به نسخه تازه‌ای با شماره 3.2.26.4 آپدیت شد که در آن علاوه بر امکانات پیشین، قابلیت تنظیم کردن فایل‌های متحرک GIF نیز در آن برای کاربران در نظر گرفته شده است. بدین‌منظور تنها کافی ست فایل‌‌های GIF مورد نظر در گالری را انتخاب کرده و سپس گزینه سه نقطه منو را لمس کنید. در این منو تنها کافی ست گزینه Set as Always on Display image را انتخاب کرد تا این فایل در صفحه همیشه روشن به نمایش در بیاید.

پشتیبانی صفحه همیشه روشن سامسونگ از GIF متحرک

این قابلیت البته بدون محدودیت نیز نبوده و برای نمونه در آن تنها از فایل‌های متحرک GIF پشتیبانی شده و فرمت متحرک جدید .webp گوگل در آن قابل استفاده نیست. نکته دیگر اینکه اگر فایل متحرک بیش از اندازه طولانی باشد،‌ اپلیکیشن از شما می‌خواهد آن را کوتاه کنید. در نهایت به عنوان دیگر نکته محدود کننده نیز باید بدانید اگرچه قصد اولیه برای قرار دادن یک فایل GIF در صفحه همیشه روشن تکرار شدن آن در یک حلقه (loop) است اما گوشی تنها یک بار آن را بعد از قفل کردن صفحه‌نمایش پخش کرده و بعد روی فریم اولیه ثابت می‌ماند.

آپدیت جدید این اپلیکیشن برای گوشی‌های گلکسی S8، گلکسی S8‌ پلاس، گلکسی Note8 و دو گوشی جدیدا معرفی شده گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس ارائه شده است. اگر این گوشی‌ها را در اختیار دارید و هنوز این آپدیت را دریافت نکرده‌اید می‌توانید مستقیما از طریق لینک منبع فایل APK این برنامه را دانلود و نصب کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ