پودری از ارتش آمریکا که باتری گوشی موبایل را شارژ می‌کند!

0
1968
پودری از ارتش آمریکا که باتری گوشی موبایل را شارژ می‌کند!

گجت‌ها و دیوایس‌های الکترونیکی بسیاری از مشکلات ما را حل کرده‌‌اند اما در عین حال به حدی به آنها وابسته شده‌ایم که بدون آنها نمی‌توانیم لحظه‌ای را تصور کنید. در این حالت خالی شدن باتری گوشی موبایل شاید تلخ‌ترین لحظه در زمانی که به انرژی دسترسی نداریم باشد. در حالی‌که پاور بانک‌ها و باتری‌های خورشیدی می‌توانند این مشکل را موقتی حل کنند اما آنها نیز همیشه در دسترس نبوده و وزن زیادی نیز دارند. اینک اما محققان ارتش آمریکا راه‌حل تازه‌ای را کشف کرده‌اند با آن می‌توان به سادگی باتری گوشی موبایل و هر وسیله دارای باتری دیگری را شارژ کرد.

پودری از ارتش آمریکا که باتری گوشی موبایل را شارژ می‌کند!

در این روش تنها به یک پودر احتیاج دارید. پودر مورد نظر یک ترکیب آلومینیومی است که وقتی با آب مخلوط می‌شود حجم بسیار زیادی از انرژی را آزاد می‌کند. این انرژی تا اندازه‌ای بالاست که می‌توان از آن برای تأمین انرژی یک تانک مدل کنترلی استفاده کرد. این کشف جدید در حقیقت به صورت تصادفی رخ داده جایی‌که یک پورت آلومینیوم نانوگالوانیک به صورت تصادفی با آب مخلوط شد و به یک بار در آن حباب‌های شدیدی ظاهر شد. با تحقیق از نزدیک‌تر مشخص شد که این امر نتیجه فرایند هیدرولیز است که این فرایند در مورد آلومینیوم همیشه احتیاج به یک کاتالیست مثل گرما، ‌اسید، ‌الکتریسیته یا مواد شیمیایی دیگر دارد این بار اما همانطور که مشخص شده نیازی به هیچ کدام از این موارد نیست و تنها با آب فرایند مورد نظر انجام می‌شود.

پودری از ارتش آمریکا که باتری گوشی موبایل را شارژ می‌کند!
به گفته Anit Giri، یکی از فیزیک‌دانان این پروژه این فرایند بسیار به سرعت انجام می‌شود و در آن طبق محاسبه ما یک کیلوگرم از پودر آلومینیوم مذکور می‌تواند 220 کیلووات انرژی را تنها در 3 دقیقه تولید کند. این تولید انرژی سریع‌ترین نوع در این کلاس بدون نیاز به هر گونه کاتالیست است.
این روش البته هنوز در عمل مورد استفاده قرار نگرفته اما بعید نیست که در آینده شاهد حضور آن حداقل در کاربردهای نظامی باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ