پیکسل بزرگ‌تر و نه رزولوشن بیشتر- برنامه آنر برای سال 2020

0
1615
پیکسل بزرگ‌تر و نه رزولوشن بیشتر- برنامه آنر برای سال 2020

از معرفی Honor V30 Pro آخرین پرچمدار پیشرفته شرکت آنر نزدیک به دو ماه می‌گذرد؛ محصولی‌که مرزهای این برند را از یک شرکت ارائه‌کننده اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت مخصوص جوانان فراتر برده و به عنوان سازنده گوشی‌های پرچمدار مطرح کرده است. آنر V30 Pro از یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی با سنسور IMX600 سونی بهره می‌برد که با ترکیب پیکسل‌‌ها با یکدیگر، وضوح پیش‌فرض 10 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. این رویه حالا ظاهرا قرار است در محصولات 2020 این شرکت نیز ادامه پیدا کند جایی‌که صحبت این بار نه از رزولوشن‌های بیشتر بلکه از پیکسل بزرگ‌تر است. پیکسل بزرگ‌تر که امروز صحبت آن از سوی مدیر بازاریابی این برند مطرح شده است به این معنا خواهد بود که آنر در پی حصور در مسابقه وضوح بالاتر و استفاده از دوربین‌های با وضوح 100 مگاپیکسل و بیشتر نبوده و روی کیفیت دوربین گوشی‌های خود متمرکز خواهد شد.

پیکسل بزرگ‌تر و نه رزولوشن بیشتر- برنامه آنر برای سال 2020

به گفته آنر حداقل سایر پیکسل برای قرارگیری در رده پرچمداران، 1 میکرون است حال آن‌که دوربین‌های با وضوح بالا،‌ این امر را با سایر پیکسل 0.8 میکرونی محقق می‌سازند. بدین‌‌ترتیب بنا بر اظهارات Kailiang Shen مدیر بازاریابی آنر، این برند مسیر خود در استفاده از پیکسل بزرگ‌تر به جای رزولوشن بیشتر را در آینده نیز ادامه خواهد داد. پیکسل‌های بزرگ‌تر در عمل، به نور حساس‌تر بوده و در نتیجه نویز کمتر و جزییات بیشتری را به نمایش می‌گذارند. البته سنسورهای Quald Bayer نیز سعی در اجرای همین موضوع با ترکیب پیکسل‌های جانبی کوچک با یکدیگر و تشکیل یک پیکسل بزرگ‌تر را دارند امری که در عمل از یک پیکسل بزرگ تکی، بسیار پیچیده‌تر بوده و به سختی می‌توان ادعای یکسان بودن این دو فرایند را مطرح کرد.

در نهایت، نتیجه مهم قابل ذکر از این بحث، اهمیت بسیار بالاتر سایز سنسور در مقایسه با وضوح آن است و در حالی‌که مثلا یک وضوح 108 مگاپیکسلی یک سنسور عملا فاید چندانی برای یک کاربران ندارد، بزرگ بودن اندازه خود سنسور و پیکسل‌های آن، نقش مهم و انکار‌ناپذیری در کیفیت ایفا می‌کنند.

منبع

 

ارسال یک پاسخ