گزارش مالی آلفابت از Q2 2017 درآمد 26 میلیاردی شرکت مادر گوگل

0
2534
گزارش مالی آلفابت ؛ شرکت مادر گوگل از Q2 2017 درآمد 26 میلیاردی!

گزارش مالی آلفابت ؛ شرکت مادر گوگل امروز از سه ماهه دوم سال 2017 میلادی منتشر شد. در گزارش مالی آلفابت به درآمد (revenue) بی سابقه 26 میلیارد دلاری این شرکت در این فاصله زمانی اشاره شده که 21 درصد بیشتر از سه‌ماهه مشابه در سال گذشته است. البته سود شرکت در این فاصله چندان زیاد نیست و سود خالی 3.5 میلیارد دلاری این مجموعه به دلیل جریمه سنگین 2.7 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا بسیار کاهش پیدا کرده است.

گزارش مالی آلفابت ؛ شرکت مادر گوگل از Q2 2017 درآمد 26 میلیاردی!

درآمد این شرکت از بخش تبلیغات 18 درصد نسبت به سال قبل رشد پیدا کرده و اینک به 22.7 میلیارد دلار رسیده است. این میزان افزایش درآمد به د لیل 53 درصد افزایش در تبلیغات کلیکی بوده است. شرایط آلفابت و گوگل در این میان در همه قسمت‌ها نیز رویایی نبوده و به عنوان نمونه بخشی که گوگل آن را را “ریسک‌های دیگر” یا “Other bets” نامیده است عملیاتی هنگفتی را معادل 772 میلیون دلار را به نام خود ثبت کرده است. در این بخش پروژه‌هایی مثل Google Fiber و ترموستات هوشمند Nest قرار دارند. این میزان ضرر البته از 855 میلیون دلار ضرری که در سه ماهه دوم سال قبل در این بخش ثبت شده بود کمتر است.

گزارش مالی آلفابت ؛ شرکت مادر گوگل از Q2 2017 درآمد 26 میلیاردی!

در یک اطلاعیه جداگانه توسط آلفابت، مدیرعامل فعلی گوگل از سال 2015 به این سو یعنی سوندار پیچای (Sundar Pichai)  به عضویت هیئت مدیریه شرکت آلفابت درآمده و از این پس به هیئت مدیره آلفابت در مورد توسعه محصولات و استراتژی فناوری این شرکت پاسخگو خواهد بود.

شرکت آلفابت از نزدیک به دو سال پیش به عنوان کمپانی مادر گوگل تأسیس شد. عنوان مدیر اجرایی یا CEO به لری پیچ تعلق دارد و سرگئی برین نیز عنوان پرزیدنت را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که دیگر مدیر ارشد گوگل یعنی اریک اشمیت نیز در این میان ریاست اجرایی (executive chairman) را در آلفابت به عهده دارد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ