گزارش مالی سامسونگ از Q3 2017:‌ سود 10 میلیارد دلاری!

0
2458
گزارش مالی سامسونگ از Q3 2017 :‌سود 4 میلیارد دلاری!

گزارش مالی سامسونگ از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی امروز منتشر شد که در طی آن رکورد دیگری به نام این شرکت ثبت شده است. طبق این گزارش مالی سامسونگ، این شرکت در این دوره سه‌ماهه موفق به کسب سود عملیاتی برابر با 14.53 تریلیون وان کره جنوبی (چیزی نزدیک به 13 میلیارد دلار آمریکا) شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 179 درصد رشد را شاهد بوده است. این رکورد فوق‌العاده در درآمدزایی بیش از همه چیز به تقاضای بالا برای گوشی‌های پرچمدار این شرکت و اوضاع مناسب بخش چیپ‌های حافظه و سِرورهای این شرکت نسبت داده شده است. اوضاع برای سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی چندان فوق‌العاده نبود و در گزارش مالی سه‌ماهه اول سامسونگ در سال 2017 به خصوص در زمینه فروش گوشی‌های موبایل روند کاهشی مشخصی دیده می‌شد. با فروش بالای سری S8 و وارد شدن Note8 به این رقابت اما شرایط بار دیگر برای سامسونگ رو بهبود رفته است.

درآمد سامسونگ در این سه‌ماهه برابر با 62.05 تریلیون وان کره‌جنوبی (55.48 میلیارد دلار) بوده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با درآمد 47.82 تریلیون وان (42.75 میلیارد دلار) افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. در زمینه سود خالی نیز با پرش از رقم 4.54 تریلیون وان (4.05 میلیارد دلار) در زمان مشابه در سال گذشته به 11.19 تریلیون وان (10 میلیارد دلار) در سه‌ماهه سوم سال جاری با افزایش 89 درصدی روبرو هستیم.

گزارش مالی سامسونگ از Q3 2017 :‌سود 4 میلیارد دلاری!

درآمد  بخش موبایل سامسونگ (The Mobile Communication and Network Businesses) در این سه‌ماهه با افت 18.9 درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبرو شده که سامسونگ آن را به فروش بیشتر گوشی‌های میانی و پایین‌رده خود نسبت داده است. البته سامسونگ به این موضوع نیز اشاره کرده که میزان عرضه گوشی‌های موبایل با ارائه گلکسی نوت8 و سری جدید گلکسی J 2017 افزایش پیدا کرده است و طبق پیش‌بینی این شرکت در سه‌ماهه چهارم و همزمان با فصل تعطیلات میزان عرضه بار دیگر افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر گزارش مالی سامسونگ در سه‌ماهه گذشته میلادی، این شرکت در این گزارش از معرفی مدیران جدید برای بخش Device Solutions، بخش Consumer Electronics و بخش IT & Mobile Communications خبر داد و علاوه بر مدیر مالی قبلی این شرکت به زودی به عنوان رئیس هیأت مدیره و جایگزین Mr. Kwon ریاست فعلی سامسونگ که چندی پیش از کنار رفتن خود سخن گفته بود معرفی می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ