گوگل دکمه Play را به مرورگر کروم می‌آورد

0
1929
گوگل دکمه Play را به مرورگر کروم می‌آورد

حتما شما نیز در هنگام استفاده از مرورگر اینترنتی، صفحات مختلفی را پیش روی خود می‌گشایید که احتمالا برخی از آنها به پخش موسیقی مشغولند؛ در این میان برای کنترل محتوای در حال پخش و حرکت به آهنگ‌های قبلی و بعدی باید به Tab مورد نظر وارد شوید. شرکت گوگل اما ظاهرا در حال تست قابلیتی جدید برای کروم است که در آن یک دکمه Play جدید این وظیفه را برای شما انجام می‌دهد. حضور دکمه Play جدید که اولین بار توسط ZDnet و Techdows مشاهده شده، امکان play یا Pause کردن آهنگ در حال پخش و رفتن به آهنگ‌های قبلی و بعدی در Tabی که به پخش موسیقی مشغول است فراهم می‌کند.

گوگل دکمه Play را به مرورگر کروم می‌آورد

این ویژگی که Global Media Controls نام دارد در حال حاضر در مرورگر آزمایشی Canary کروم در دسترس قرار داشته و با فعال شدن، یک مثلت کوچک به شکل دکمه Play به کنار نوار آدرس و در ردیف دیگر اکستنشن‌های کروم افزوده می‌شود. از طریق این دکمه می‌توان مدیای در حال پخش را حتی در زمانی که در آن تب قرار نداریم نیز کنترل نمود.

برای تست این ویژگی کافی‌ست ابتدا مرورگر کروم Canary را دانلود و نصب کرده و سپس با رفتن به صفحه پروژه‌های آزمایشی از طریق نوشتن عبارت /chrome://flags در نوار آدرس به دنبال Global Media Control گشت و آن را فعال کرد. پس از این فعال‌سازی، مرورگر یک بار ریبستارت شده و از این پس در هنگام پخش آهنگ دکمه پلی در کنار نوار آدرس ظاهر می‌شود. این ویژگی ظاهرا برای بسیاری از سایت‌های مهم پخش موسیقی و ویدئو مثل یوتیوب، Vimeo، اسپاتیفای و صفحه پادکست‌های اپل فعال است و احتمالا در آینده سایت‌های دیگری نیز به آن افزوده می‌شود. یک نکته قابل ذکر در مورد این ویژگی این است که در صورت پخش آهنگ از تب‌های مختلف، این کنترلر برای اولین تب پخش‌کننده موسیقی فعال خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی این قابلیت کاربردی را به کروم اصلی می‌افزاید اما می‌توان امیدوار بود که زمان این انتظار، چندان طولانی نباشد.

منبع

ارسال یک پاسخ