اپل کسب و کار مودم 5G اینتل را 1 میلیارد دلار می‌خرد؟

0
2335
اپل کسب و کار مودم 5G اینتل را 1 میلیارد دلار می‌خرد؟

چند ماه پیش با توافق اپل و کوالکام، پروژه مودم 5G شرکت اینتل به صورت رسمی به کنار گذاشته شد اما از مدت‌ها پیش از آن شرکت اپل در ادامه تلاش‌های خود برای مستقل شدن در زمینه سخت‌افزار (که اولین نتایج آن در دو سال پیش با کنار گذاشتن گرافیک‌های PowerVR شرکت Imagination Technologies نمایان شد) پروژه تولید مودم‌های موبایلی در خود شرکت اپل را در دستور کار خود قرار داده بود. این تلاش‌ها حالا ظاهرا در حال به ثمر نشستن بوده و به گفته وال‌استریت جورنال اپل ظاهرا قرار است کسب و کار مودم 5G شرکت اینتل را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کند. وال‌استریت اعلام کرده که احتمالا این معامله هفته آینده به صورت رسمی، علنی خواهد شد.

توافق ماه آوریل اپل با کوالکام که بار دیگر مودم‌های این شرکت‌ را در اختیار گوشی‌های آیفون قرار می‌داد، علنا به معنای مرگ کسب و کار اینتل در این زمینه به حساب می‌آمد چرا که کوالکام در بخش مودم 5G چندین سال جلوتر از اینتل بوده و همکاری اپل با کوالکام شانسی را برای ادامه حیات اینتل باقی نمی‌گذاشت. بر همین اساس Bob Swan، مدیرعامل اینتل در نبود اپل از تصمیم این کمپانی برای رها کردن کسب و کار مودم خبر داد. در آن زمان بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود که اپل به این نتیجه رسیده است که اینتل توانایی تولید یک مودم نسل پنجمی در زمان مد نظر اپل را نخواهد داشت که این مسئله چاره‌ای جز حل و فصل کردن اختلافات با کوالکام برای در اختیار گرفتن فناوری 5G باقی نمی‌گذاشت.

اپل کسب و کار مودم 5G اینتل را 1 میلیارد دلار می‌خرد؟

بعد از این ماجرا، اینتل ظاهرا در پی خریداری برای کسب و کار خود برآمد که ظاهرا اپل بهترین گزینه و البته بالاترین پیشنهاد را در این مورد ارائه کرده است. قبل از حل اختلافات کوالکام و اپل، اینتل تنها تأمین‌کننده انحصاری مودم‌های ارتباطی، آیفون‌های 2018 به حساب می‌آمد و در حالی‌که تقریبا همه سازندگان گوشی‌های اندرویدی از محصولات ارتباطی کوالکام بهره می‌بردند، اپل به نوعی تنها مشتری اینتل در این زمینه محسوب می‌شد.

با نهایی شدن قرارداد خرید کسب و کار مودم شرکت اینتل، احتمالا ظرف یکی دو سال آینده، کوالکام نیز از لیست مشتریان اپل حذف شده و این شرکت پس از پردازنده و گرافیک، در ساخت مودم نیز به استقلال خواهد رسید.

منبع

ارسال یک پاسخ