به دلیل تقاضای پائین، تولید آیفون 10 تابستان امسال متوقف می‌شود؟!

1
3363
به دلیل تقاضای پائین، آیفون 10 تابستان امسال متوقف می‌شود؟!

وقتی صحبت از خبرهای تأیید نشده و شایعات در مورد اپل در میان باشد یک نام بیشتر از همه به چشم می‌آید و پیش‌بینی‌های یک نفر بیشتر از سایرین به حقیقت پیوسته است؛ Ming-Chi Kuo تحلیلگر ارشد موسسه KGI که پیش از این خبرهای متعددی را پیش از رسمی شدن آنها در مورد گوشی‌های مختلف اپل از جمله آیفون 10 منتشر کرده است حالا پیش‌بینی عجیبی در مورد این گوشی کرده که با خبرها و آمارهای رسمی و غیر رسمی در مورد آیفون 10 چندان سازگار نیست. به گفته Kuo، فروش آیفون 10 برای سه‌ماهه اولیه سال 2018 به زحمت به 18 میلیون عدد می‌رسد که این با پیش‌بینی 20 تا 30 میلیون عددی که پیش از برای این گوشی اعلام شده بود و حتی پیش‌بینی‌های خود اپل سازگار نیست و رقم بسیار پائین‌تری را نشان می‌دهد.

Kuo از این نیز فراتر رفته و پیش‌بینی کرده که این گوشی در سه‌ماهه دوم سال 2018 تنها حوالی 13 میلیون عدد می‌فروشد که این بار رویه معمول بازار چینی و مشتری‌هائی که به زحمت و پس از گذشت چندین سال گوشی خود را عوض می‌کنند از نگاه این تحلیلگر بی‌ارتباط نیست. این تحلیل البته با گزارش‌های آماری جدیدی که در مورد موفقیت آیفون 10 به خصوص در بازار چین منتشر شده است کاملا در تضاد قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel به تازگی اعلام کرده است که آیفون X پر فروش‌ترین گوشی حال حاضر بازار چین است و قیمت بالای آن نیز تأثیر چندانی بر تصمیم خریداران چینی بر جای نگذاشته است. Kuo در ادامه دلائل خود برای موفق نبودن آیفون X در چین به طراحی دستگاه، نوار باریک بالای صفحه‌نمایش (به عنوان نکته منفی در طراحی گوشی) و عادت کردن چینی‌ها به گوشی‌های ارزان‌قیمت و در عین‌حال پر امکانات وطنی اشاره می‌کند.

به دلیل تقاضای پائین، آیفون 10 تابستان امسال متوقف می‌شود؟!

تمامی این نشانه‌ها، Kuo را متقاعد کرده است تا نتیجه بگیرد که اپل جائی در تابستان امسال تولید آیفون X را متوقف کرده و به صورت ویژه روی تولید و ساخت نسل جدید آیفون‌های این شرکت تمرکز می‌کند. این آیفون‌ها طبق پیش‌بینی دیگری که Kuo‌ در آبان ماه امسال انجام داده بود شامل یک آیفون 6.5 اینچی OLED و یک آیفون 6.1 اینچی TFT LCD‌ می‌شود که احتمالا آیفون 6.1 اینچی قیمتی مابین 650 تا 750 دلار داشته و مدل 6.5 اینچی از قیمتی نزدیک به آیفون 10 امروزی (و حتی بیشتر) برخوردار است.

با وجود آنکه بسیاری از سخنان Kuo در مورد اپل در گذشته کاملا ثبات شده است اما با توحه به رویه‌ای که از اپل در سال‌های گذشته سراغ داریم، کنار گذاشتن یک مدل تنها یک سال پس از ارائه آن به بازار بعید به نظر می‌رسد هرچند اپل همواره کاملا غیر قابل پیش‌بینی عمل کرده است و شاید این بار نیز حق با این تحلیلگر موسسه KGI باشد.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ