معرفی Exynos 5100 اولین مودم موبایلی 5G دنیا

1
2786
معرفی Exynos 5100 اولین مودم موبایلی 5G دنیا

خبرهای متعددی این روزها در مورد نسل بعدی شبکه‌های موبایلی که از آن با عنوان 5G یاد می‌شود در دسترس قرار می‌گیرد که همگی حاکی از حضور قریب‌الوقوع این قابلیت ارتباطی در گوشی‌های موبایل است؛ زمستان گذشته کوالکام مودم X24 با 2Gbps و X50 با 5Gbps‌ را رونمائی کرد و ابتدای ماه جاری نیز اولین آنتن موبایلی 5G توسط همین شرکت معرفی شد. سامسونگ به عنوان یکی از سازندگان مطرح پروسسورهای موبایلی سری Exynos در همه این سال‌ها در رابطه با 5G ساکت نبوده و اولین خبرها در مورد مودم 5G خود را در ابتدای سال 2018 در نمایشگاه CES منتشر کرد حالا پس از گذشت ماه‌ها از آن تاریخ بالاخره اولین مودم 5G سامسونگ (که این شرکت از آن به عنوان اولین مودم 5G این صنعت در دنیا یاد می‌کند) با نام Exynos 5100 به صورت رسمی معرفی شده است. Exynos 5100 که استانداردهای 3GPP را نیز پشت سر گذاشته همچون مودم‌های حاضر دز گوشی‌های S9 و S9 پلاس و گلکسی Note9 منطبق بر لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و جدا از 5G از همه استانداردهای پیشین از 2G GSM/CDMA گرفته تا 3G WCDMA و TD-SCDMA و البته 4G LTE پشتیبانی می‌کند.

معرفی Exynos 5100 اولین مودم موبایلی 5G دنیا

مودم Exynos 5100 از شبکه کاملا 5G در هر دو حالت امواج زیر 6 گیگاهرتزی و طیف موسوم به mmWave یا امواج میلی‌متری پشتیابنی می‌کند و در حالت تئوری امکان رسیدن به سرعت حداکثر 2Gbps در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرزتر و تا 6Gbps در طیف mmWave را خواهد داشت که این دو رقم به ترتیب 1.7 و 5 برابر سریع‌تر از همتایان فعلی آنها در شرایط مشابه است. حضور این مودم در بازار بالاخره امکان عملی شدن تکنولوژی‌های دیرینه‌ای چون اینترنت اشیاء، هولوگرام‌ها، استریم ویدئوهای UHD، هوش مصنوعی بلافاصله (real-time AI) و اتوموبیل‌های خودران را فراهم می‌آورد که تا به امروز به دلیل محدودیت‌های شبکه‌های ارتباطی محقق نشده بودند.

خبر خود برای کاربران موبایل از سوی سامسونگ این است که طبق گفته این شرکت این فناوری تا پایان سال 2018 به دست کاربران خواهد رسید.

منبع

یک دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز
    میشه لطفا مودم های وایرلس همراه روهم برامون شرح بدید و بهترین نسخه ای که وابستگی به سیمکارت هم نداشته باشه رو برامون بگید
    تشکر

ارسال یک پاسخ