چگونه سابقه گوگل خود را کاملا پاک کنیم!

2
3402
چگونه سابقه گوگل خود را کاملا پاک کنیم!

همانطور که حتما اطلاع دارید، مرورگرهای اینترنتی بدون اینکه متوجه بشوید شما را در تمامی لحظاتی که در حال استفاده از اینترنت هستید تحت نظر دارند و کوچک‌ترین حرکات شما را در سابقه خود ثبت و ضبط می‌کنند. این سوابق می‌تواند به مقاصد تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد و حتی امکان سوء استفاده از آن نیز بعید نیست. گوگل شاید بزرگ‌ترین جمع‌آوری‌کننده این اطلاعات در مرورگر کروم است و سابقه گوگل شما می‌تواند حرف‌های ناگفته زیادی در مورد شما داشته باشد. تا همین چندی پیش دسترسی به این سابقه گوگل وجود نداشت اما خبر خوب اینکه بالاخره این شرکت امکان مشاهده و حتی حذف این سابقه را برای کاربران فراهم کرده است.

چگونه سابقه گوگل خود را کاملا پاک کنیم!

این اقدام گوگل البته همانطور که به راحتی می‌توان حدس زد به صورت داوطلبانه نبوده و این شرکت طبق توافقی با اتحایه اروپا که مقررات محافظت داده عمودی یا General Data Protection Regulation و به طور خلاصه GDPR نامیده می‌شود این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. گوگل در این زمینه می‌گوید : «به عنوان بخشی از تلاش‌های توافق GDPR ما، هر دو مورد کنترل و وضوح اطلاعات در [بخش] My Account را بهبود بخشیده‌ایم به طوری‌که افراد در مورد اینکه چگونه و چرا اطلاعات‌شان ذخیره می‌شود مطلع می‌شوند».

برای اینکه سابقه گوگل خود را ببینید و احیانا اطلاعات مورد نظرتان را پاک کنید کافی‌‌ست به صفحه My Activity مراجعه کرده و با کلیک کردن روی آیکون سه‌نقطه کنار هر مطلب گزینه Delete را برای حذف کردن آن برگزینید. کاربران می‌توانند این کار را به صورت تکی برای مطالب دلخواه انجام دهند یا اینکه با انتخاب گزینه Delete activity by در ستون سمت چپ زمان مورد نظر برای پاک کردن همه اطلاعات از کل سرویس‌های گوگل یا از سرویس‌های مجزای گوگل مثل یوتیوب، کروم، سرچ،‌ نقشه و … را انتخاب کنند. به جز این موارد گوگل همچنین کنترل بیشتری روی تاریخچه مکان (location history)، وب و فعالیت‌های اپلیکیشنی ارائه می‌دهد.

منبع

2 دیدگاه

ارسال یک پاسخ