این ال جی g5 است دو دوربین در پشت، ساختار ماژولار

0
2801
معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

بالاخره انتظارها به سر رسید و عصر امروز شرکت ال‌جی طبق قرار پیشین در یک مراسم جداگانه از جدیدترین پرچمدار خود با ال جی g5‌ پرده برداشت. این گوشی که بسیاری از مشخصات آن در طی خبرهای متعدد پیش از این لو رفته بود اما برخلاف انتظار هنوز حرف‌هایی برای گفتن داشت. از LG G5‌ می‌توان به عنوان اولین گوشی ماژولار دنیا با توزیع گسترده یاد کرد.

نخست با مشخصات معمول این گوشی که با بدنه تمامی فلزی و ترکیب شیشه در بخش رویی ساخته شده است آشنا می‌شویم. ال جی g5 یک اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش 5.3 اینچی IPS LCD با وضوح 2560×1440 پیکسل است که بدین‌ترتیب از هر دو نسل قبلی G4 و G3 صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارد. البته این کوچک‌تر بودن صفحه‌نمایش به معنای کوچک‌تر بودن گوشی نیست و با ارتقاع 149.4 میلیمتری، از هر دوی G4 و G3 اندکی بلندقامت‌تر است این نسبت در مورد وزن نیز ادامه یافته و با 159 گرم وزن نسبت به G4 با وزن 155 گرم و G3 با وزن 149 گرم نمونه سنگین‌تری ست. عرض و به خصوص ضخامت این مدل بسیار کاهش داشته و به ترتیب با 73.9 و 7.7 میلیمتر کوچک‌سازی مشهودی را تجربه کرده است.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

مجموعه دوربین همانطور که پیش از این اشاره شده بود ایده خود را از دوربین سلفی LG V10 اتخاذ کرده اما آن را به دوربین اصلی اعمال کرده است. در ال جی g5 از دو دوربین در بخش پشتی گوشی استفاده شده که یکی 16 مگاپیکسلی با میدان دید 75 درجه‌ای و دیگری 8 مگاپیکسلی با میدان دید وسیع 135 درجه‌ای است. این دو دوربین نه‌تنها تصاویر مستقلی را شکل می‌کنند، ترکیب آنها با یکدیگر افکت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد. وضوح فیلم‌برداری دوربین‌های اصلی 2160p با 30 فریم در ثانیه است و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز با وضوح 1080/30p فیلم‌برداری می‌کند. زیر صفحه‌نمایش در بخش پشتی از سنسور اثر انگشت استفاده شده که نقش دکمه پاور را نیز ایفا می‌کند و دکمه‌های تغییر صدا نیز از پشت گوشی به کناره‌ آن منتقل شده‌اند.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

در بخش پردازشی همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود از چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 820 همراه با 4 گیگابایت رم LPDDR4 و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که بوسیله کارت حافظه microSD تا 200 گیگابایت قابل افزایش است این گوشی که به صورت دو سیم‌کارت نیز عرضه می‌شود از اسلات حافظه مستقلی بهره برده و کاربران به استفاده از یکی از دو گزینه کارت حافظه یا سیم‌کارت دوم اجبار نمی‌شوند. در بخش اتصالات بلوتوث نسخه 4.2، وای‌فای ac، گزینه NFC و اینفرارد به چشم می‌خورد و USB Type-C آن نیز از سرعت تبادل USB 3.0 بهره می‌برد. ظرفیت باتری این گوشی تنها 2800 میلی آمپر ساعت است که برای اسمارت‌فونی در این سطح چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

قاعدتا صحبت در مورد ال جی g5 باید به همینجا خاتمه پیدا کند اما این گوشی از امکانات تازه‌ای برخوردار است که آن را به نمونه‌ای منحصر به فرد در بازار تبدیل می‌کند. اولین نکته به صفحه‌نمایش دستگاه تعلق دارد که با یک ویژگی جدید می‌تواند بدون درگیر ساختن مجموعه اصلی پردازشی به صورت دائمی برای نمایش ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌های از دست رفته روشن بماند در این حالت مجموعه چیپ و حافظه جداگانه‌ای برای این گوشی در نظر گرفته شده که چیپ‌ست اصلی را در هنگام روشن بودن گوشی درگیر نمی‌کند. این چیپ در یک ساعت تنها 0.8 درصد از شارژ باتری را به خود اختصاص می‌دهد و بنابراین بسیار در مصرف انرژی صرفه‌جو به نظر می‌رسد.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

 

اما جذاب‌ترین نکته در مورد LG G5 به لبه‌ پایینی دستگاه تعلق دارد. این لبه همانطور که پیش از این نیز در یکی از خبرهای تایید نشده به آن اشاره شده بود به طور کامل از زیر گوشی خارج شده و بدین‌ترتیب نه‌تنها امکان دسترسی به باتری و کارت حافظه دستگاه فراهم می‌شود بلکه می‌توان از این طریق ماژول‌های هیجان‌انگیز دیگری را نیز به مجموعه G5 وارد کرد. یکی از این ماژول‌ها LG Cam Plus نام دارد که نه‌تنها 1100 میلی آمپر ساعت دیگر به باتری می‌افزاید بلکه یک دکمه شاتر فیزیکی، یک دکمه برای ویدئو و یک چرخ زوم را نیز برای برداشت هرچه بهتر عکس در دسترس قرار می‌دهد. دیگر ماژول معرفی شده از سوی ال‌جی Bang & Olufsen DAC نام دارد که همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد در بهبود کیفیت صدا موثر خواهد بود. ال‌جی این فناوری را به صورت باز برای developerها و توسعه‌دهنده‌گان سخت‌افزاری ارائه می‌کند و دیگران نیز می‌توانند ماژول‌های دیگری را به این مجموعه بیفزایند. یک نکته منفی افزودن ماژول‌هایی از این دست به G5 افزایش ضخامت و البته وزن گوشی است.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

تغییرات در G5 تنها به موارد سخت‌افزاری محدود نمی‌شود و در بخش نرم‌افزاری نیز با تغییراتی روبرو می‌شویم. مهم‌ترین نکته قابل اشاره در این میان به حذف منوی اصلی یا app drawer به سبک اپل در دنیای iOS و گوشی‌های هواوی در دنیای اندروید تعلق دارد. از نگاه ال‌جی حذف این منو می‌تواند به ساده‌سازی استفاده از گوشی کمک کند (نکته‌ای که به شخصه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد)

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

همراه LG G5 مجموعه دیگری از لوازم حانبی ارائه می‌شود که ال‌جی از آنها با عنوان LG Friends یاد می‌کند. این محموعه از دیوایس‌ها با اپلیکیشن LG Friends Manager به سادگی به G5 متصل می‌شوند و اولین و جذاب‌ترین آنها یک گوی روباتیک چرخان به نام Rolling bot است که علاوه بر جنبه سرگرمی آن با کمک یک دوربین و قابلیت IP Camera می‌تواند صدا و تصویر را به صورت دو طرفه منتقل کند.

معرفی رسمی LG G5 در نمایشگاه MWC 2016

LG G5 در چهار رنگ مختلف شامل خاکستری (titan)، نقره‌ای، صورتی و طلایی زمانی در ماه آوریل (به گفته ال‌جی) به بازار ارائه می‌شود ولی هنوز در مورد قسمت آن اظهار نظر صریحی از سوی شرکت سازنده صورت نگرفته است.

منبع

ارسال یک پاسخ