4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

0
2449
محصولات جدید الجی در mwc 2015

همانطور که پیش‌بینی می‌شد شرکت ال‌جی جلسه خبری نسبتا بی سر و صدایی را در نمایشگاه MWC 2015 داشت. در این جلسه خبری، شرکت ال‌جی از چهار گوشی جدید اندرویدی که البته پیش از این، نام و مشخصات آنها فاش شده بود همراه با دو ورژن مختلف ساعت هوشمند Watch Urbane رونمایی کرد. دو مدل از گوشی‌های معرفی شده توسط ال‌جی دارای انحنا در بدنه هستند.

اسمارت‌فون‌های جدید ال‌جی را باید به دو دسته تقسیم کرد. در دسته نخست دو گوشی Magna (با تلفظ مانیا) و Spirit قرار دارند که در بدنه آنها اندکی خمیدگی به سبک G Flex‌ دیده می‌شود و دسته دوم یعنی Leon و Joy صاف و معمولی هستند. البته میزان خمیدگی در دو گوشی اسپریت و مانیا به اندازه جی‌فلکس مشهود نیست اما به اندازه‌ای هست که آنها را متفاوت از گوشی‌های معمول جلوه دهد.

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

رزولوشن صفحه‌نمایش در مانیا و اسپریت هر دو 720p یا HD‌ است اما سایز صفحه‌نمایش در Magna برابر 5 اینچ و در Spirit اندکی کوچک‌تر یعنی 4.7 اینچ است. هر دو گوشی از هسته‌‌های چهارگانه 1.2 یا 1.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد و 8 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت رم دارند. هر دوی این مدل‌ها نسخه آپشنال LTE را نیز ارائه می‌کنند. دوربین مانیا 8 مگاپیکسل وضوح دارد و دوربین دوم آن نیز 5 مگاپیکسلی است. در اسپریت با دو دوربین 5 و 1 مگاپیکسلی روبرو می‌شویم. البته اسپریت بسته به منطقه توزیع می‌تواند دارای دوربین 8 مگاپیکسلی نیز باشد.  باتری 2540mAh در Magna و 2100mAh در Spirit دیگر نکات قابل ذکر در مورد این دو گوشی را تشکیل می‌ً‌دهند. طراحی بخش پشتی هر دوی این گوشی‌ها شباهت کاملی به LG G3 دارد. این دو مدل با اندروید 5 یا لولی‌پاپ به بازار ارائه می‌شوند.

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

دو مدل ارزان‌تر ال‌جی در این دوره همانطور که گفته شد Leon و Joy نام دارند. لئون 4.5 اینچی FWVGA و جوی 4 اینچی WVGA است. پردازنده لئون 4 هسته‌ای 1.2 یا 1.3 گیگاهرتزی بوده و جوی نیز به بسته به منطقه توزیع خود می‌تواند 2 یا 4 هسته‌ای باشد. حافظه داخلی و رم در لئون 8 و 1 گیگابایت است و این موارد می‌توانند در جوی دقیقا به همین صورت یا 4 گیگابایت یا 512 مگابایت بسته به منطقه توزیع باشند. ترکیب دوربین‌ها در این دو مدل تفاوتی با هم ندارند و در هر دو مدل از دو دوربین 5 مگاپیکسلی و VGA در پشت و جلوی دستگاه استفاده شده است. در این دو گوشی نیز اتصال آپشنال LTE در نظر گرفته شده است.

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

اما هیجان‌انگیزترین محصول ال‌جی در این میان ساعت‌های هوشمند این برند با نام‌های Watch Urbane و Watch Urbane LTE بود که هر دو با صفحه‌نمایش P-OLED دایره‌شکل 1.3 اینچی با وضوح 320×320 پیکسل از لحاظ ظاهری به G Watch R این برند شباهت داشتند. این دو مدل به‌خصوص نسخه LTE را می‌توان پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند تا به امروز تلقی کرد. نسخه LTE این ساعت اولین نمونه در نوع خود با امکان برقراری ارتباطات نسل چهارمی بوده و برای اولین بار نیز از پرداخت موبایل تحت NFC پشتیبانی می‌کند.

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

یک تفاوت بزرگ دیگر بین دو ساعت Watch Urbane علاوه بر اتصال LTE به سیستم‌عامل آن‌ها تعلق دارد و با وجود آنکه نسخه معمولی ساعت از سیستم‌عامل Android Wear بهره می‌برد اما در نسخه LTE شرایط متفاوت بوده و از پلتفرم اختصاصی ال‌جی که خود آن را LG Wearable Platform می‌نامد استفاده شده است. البته در یک نگاه می‌توان متوجه شباهت‌های این پلتفرم با سیستم‌عامل WebOS شرکت ال‌جی شد. برای این سیستم‌عامل برنامه‌هایی نیز در دسترس قرار دارد. از میان برخی کارایی‌های این ساعت می‌توان به عملکرد به‌عنوان دکمه شاتر ریموت (در حین اتصال به موبایل) و رابط صوتی GVoice اشاره کرد. یکی از دلائل بر شمرده شده برای استفاده از یک سیستم‌عامل دیگر به‌جز Wear اندروید، پشتیبانی نکردن Android Wear از NFC در زمان طراحی این ساعت بود که البته در حال حاضر این مشکل وجود ندارد.

هر دوی اWatch Urbane ها برای کارکرد به‌صورت مستقل یا همراه با اسمارت‌فون طراحی شده‌اند و در حال حاضر تنها از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند. اتصال به اندرویدفون در نسخه LTE با اپلیکیشن Watch Manager و در نسخه معمولی از طریق اپلیکیشن استاندارد گوگل صورت می‌گیرد.

ارسال و دریافت پیام، امکان برقراری و دریافت تماس و قابلیت واکی‌تاکی از جمله گزینه‌های حاضر در این ساعت به حساب می‌آیند که پیش از این نیز به آنها اشاره شده بود. روی این ساعت یک میکروفون و یک اسپیکر نیز حضور دارد.

4 گوشی و 2 اسمارت‌واچ Watch Urbane برای LG در MWC 2015

تجربه این دو ساعت روی دست بسیار متفاوت است و در حالی‌که نسخه LTE‌ با وزن 115 گرمی کاملا همچون یک ساعت پیشرفته و گران‌قیمت احساس می‌شود، ماجرا در مورد نسخه معمولی Watch Urbane با وزن اندک 45 گرمی بسیار متفاوت بوده و افرادی که به بستن ساعت عادت دارند را حداقل از لحاظ وزنی راضی نخواهد کرد. یکی از دلائل این وزن بالا را باید به باتری 700 میلی آمپر ساعتی نسخه LTE‌ مرتبط دانست که 300 میلی آمپر ساعت از باتری 400mAh حاضر در نسخه معمولی ظرفیت بیشتری دارد.

بند نسخه LTE ساعت Watch Urbane از جنس پلاستیک است ولی در نسخه معمولی از بند چرم واقعی با امکان جدا شدن و تعویض استفاده شده است.

در بخش سخت‌افزاری این هر دو مدل از پردازنده 1.2 گیگاهرتزی Snapdragon 400، حافظه 1 گیگابایتی RAM، حافظه داخلی 4 گیگابایتی، بلوتوث نسخه چهارم و وای‌فای نسخه n استفاده شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ