تازه‌ترین رده‌بندی :سامسونگ در اوج، سونی در اعماق

0
1242
سامسونگ در صدر ارسال کننده گان اسمارت فون در سرتاسر دنیا

مدت‌هاست که از لحاظ تعداد گوشی‌های حمل شده به مقصد خریداران (Shipping)، شرکت سامسونگ با اختلاف نسبت به سایرین در صدر فروشندگان اسمارت‌فون جهان قرار دارد. در تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده در فصل اول 2015 نیز بار دیگر سامسونگ همراه اپل در اوج قرار دارند اما سونی و مایکروسافت حتی در بین 10 برند اول نیز جایی را به خود اختصاص نمی‌دهند.

گزارش جدید در این رابطه توسط یکی از مدیران ارشد سابق شرکت نوکیا، Tomi Ahonen منتشر شده که اینک یکی از تحلیلگران به نام بازار موبایل محسوب می‌شود. طبق این آمار در Q1 2015 یعنی فصل گذشته سامسونگ با Shipping‌ به میزان 82.8 میلیون عدد و سهم بازار 24.3 درصد در بالای جدول قرار دارد و اپل نیز با Shipping‌به  میزان 61.6 میلیون عدد و سهم بازار 17.9 درصدی در تعقیب سامسونگ است. هر دوی این شرکت‌‌ها در سه ماهه چهارم 2014 طبق این گزارش سهم بازاری نزدیک به 20 درصدی داشته‌‌اند و با افت اپل به میزان 3 درصد، سامسونگ نزدیک به 4 درصد رشد داشته است. مقام‌های بعدی این رده‌بندی به ترتیب به لنوو، هواوی و ال جی تعلق دارد که به ترتیب 18.7، 17.5 و 15.4 میلیون عدد Shipping و 5.5، 5.1 و 4.5 درصد از سهم بازار در این زمینه را به خود اختصاص داده‌اند.

سامسونگ در صدر - تازه‌ترین رده‌بندی

نکته جالب در لیست 10 شرکت برتر از لحاظ تعداد Shipping نه‌تنها نبود مایکروسافت و سونی جالب به نظر می‌رسد بلکه آسیایی بودن 9 برند و چینی بودن 7 برند نیز در نوع خود جالب توجه است. این نکته را نیز از خاطر نباید برد که تعداد فروش با تعداد Shipping کاملا متفاوت است و همواره عدد کمتری خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ