انصراف HMD و نوکیا از کنگره موبایل؛ MWC 2020 بر لبه تیغ کنسلی!

0
1502
انصراف HMD و نوکیا از کنگره موبایل؛ MWC 2020 بر لبه کنسلی!

**آپدیت**

طبق بیانیه‌ای که شب گذشته بنیاد GSMA اعلام نمود، کنگره جهانی موبایل در سال 2020 برگزار نشده و تصمیمی نیز برای انتقال آن به تاریخی دیگر اعلام نشده است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده کمتر از دو هفته دیگر تا رونمایی از این دوره کنگره جهانی موبایل که هر سال در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود باقی مانده است اما MWC 2020 ظاهرا با همه دوره‌های پیشین یک تفاوت بزرگ دارد که شاید آن را در تاریخ ماندگار کند؛ این تفاوت را به‌ظور خلاصه می‌توان در یک جمله بیان کرد: MWC 2020 ممکن است به‌کل برگزار نشود! تا همین یکی دو ماه پیش هیچ مشکل خاصی بر سر راه برگزار این دوره کنگره جهانی موبایل نبوده و همه شرکت‌های بزرگ در حال تنظیم و بعضا ارائه برنامه‌های خود برای این رویداد بزرگ بودند اما یک مسئله نه‌تنها موجودیت این رویداد، بلکه تمامی اجتماعات بزرگ در سرتاسر جهان را به خطر انداخت و آن نیز چیزی نبود به جز کروناویرس!

انصراف HMD و نوکیا از کنگره موبایل؛ MWC 2020 بر لبه کنسلی!

این ویروس فراگیر که تا لحظه نگارش این خبر،‌ تعداد مبتلایان آن از 45 هزار نفر فراتر رفته و مرگ‌های رسمی به ثبت رسیده در اثر آن به عدد نگران‌کننده 1,177 مورد رسیده است حالا مرزهای شهر ووهان و کشور چین را ترک گفته و در دیگر کشورها نیز حضوری فعال (اما خوشبختانه کنترل‌شده) دارد. در این شرایط نخستین بار، برخی از شرکت‌ها نظیر سونی و ZTE از تصمیم خود برای شرکت نکردن در این دوره MWC سخن گفتند و پس از آن برندهای کوچک و بزرگ دیگری از ال‌جی، TCL، آمازون و انویدیا گرفته تا اریکسون و Vivo نیز تصمیم به شرکت نکردن در این رویداد مهم گرفتند.

امروز در خبری دیگر مجموعه‌های HMD و نوکیا نیز که هر ساله حضوری فعال در MWC داشته‌اند از شرکت نکردن در MWC 2020 خبر داده‌اند. طبق بیانیه منتشر شده از سوی HMD با وجود آن‌که کنگره موبایل همواره یک سکوی کلیدی برای معرفی محصولات جدید این شرکت به حساب آمده است اما ایمنی کارمندان، مشتریان و سهام‌داران این شرکت در بالاترین درجه از اهمیت قرار دارد. نوکیا نیز بیانیه مشابه‌ای را منتشر کرده و از تصمیم خود برای شرکت نکردن در MWC و به حای آن معرفی محصولات و سرویس‌های جدید به صورت مستقیم سخن گفته است.

در خبری مشابه، بنیاد GSMA به عنوان برگزارکننده رویداد MWC 2020 با اینکه تا چندی پیش با قدرت از برگزاری عادی این رویداد سخن می‌گفت،‌ با افزایش نگرانی‌ها و کنار کشیدن شرکت‌های مختلف به برگزاری یک جلسه برای تصمیم‌گیری در مورد برگزاری یا کنسل کردن این رویداد در روز جمعه 14 فوریه (25 بهمن 1398) خبر داده که ممکن است به حذف این دوره از نمایشگاه یا موکول شدن آن به زمانی دیگر منجر شود. مسئله کروناویروس در روزهای جاری به مسئله مهمی برای شرکت‌های مختلف بدل شده و حتی در گزارش مالی اپل از سه‌ماهه چهارم 2019 نیز به تأثیرات آن در فصل بعدی اشاره شده بود.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ