با بازی‌های ویندوزی برای همیشه خداحافظی کنید!

0
1379
با بازی‌های ویندوزی برای همیشه خداحافظی کنید!

بازی‌های ویندوزی یکی از نخستین جذابیت‌‌های سیستم‌عامل ویندوز از گذشته‌‌های دور تا به امروز بوده و همچنان نیز در بین بسیاری از طرفدارانی برحوردارند. این بازی‌های ویندوزی در نسخه‌های اخیر این سیستم‌عامل نیز حضور داشته و با وجود آن‌که در حضور بازی‌های رنگارنگ موبایلی، اندکی کم‌رنگ شده‌اند اما هنوز نیز می‌توان از ادامه جذابیت آنها سخن گفت؛ اگر شما نیز در بین کاربران این گونه از بازی‌ها هستید، مایکروسافت خبر ناراحت‌کننده‌ای برای شما دارد. به گفته این شرکت،‌ بازی‌های پیش‌فرض اینترنتی ویندوز از جمله تخته‌نرد، چکرز، هارتس، Reversi و Spades به زودی از پشتیبانی مایکروسافت خارج می‌شوند.

با بازی‌های ویندوزی برای همیشه خداحافظی کنید!

این محدودیت همه نسخه‌های ویندوز از ویندوز XP و ME گرفته که در آن‌ها از 31 جولای 2019 یعنی اندکی بیش از دو هفته دیگر اعمال می‌شود. کاربران ویندوز 7 مهلت بیشتری در این زمینه داشته و بازی‌های ویندوزی برای آنها از 22 ژانویه 2020 (2 بهمن 1398) از دسترس خارج می‌شود. به گفته مایکروسافت، حذف بازی‌های آنلاین،‌ تصمیم سختی برای مایکروسافت بوده و به دشواری توسط این کمپانی صورت گرفته است اما پس از انجام آن، منابع این بخش برای توسعه فناوری‌های جدید به‌کار گرفته می‌شود.

نگفته پیداست که بازی‌های متعدد دیگری با همین کاربری در دسترس قرار دارند و کاربران بازی‌های مایکروسافت می‌توانند از آنها استفاده کنند  اما حس نوستالژیک بازی‌های از این دست مطمئنا تا مدت‌‌ها باقی خواهد ماند.

منبع

ارسال یک پاسخ