شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی احاطه شده با صفحه‌نمایش

0
2751
شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایش احاطه شده است

شرکت شیائومی امروز از جدیدترین گوشی سری Mix خود با نام Mi Mix Alpha پرده برداشت؛ میکس آلفا که چند پیش اطلاعاتی در مورد آن منتشر شده بود، یک گوشی کاملا خاص و ویژه در این کلاس است که در مقایسه با تمامی دیگر گوشی‌های این سری از جمله Mix 2  و Mix 3 شرایط کاملا خاص و جدیدی را ارائه می‌کند. این گوشی برای اولین بار تقریبا به طور کامل با صفحه‌نمایش پوشیده شده است به این معنا که صفحه‌نمایش به سمت کناره‌های خمیده شده و سپس در پشت گوشی تا رسیدن به نواری که دوربین‌های سه‌گانه گوشی را در خود جای داده در هر دو طرف ادامه می‌یابد.

شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایش احاطه شده است

این طراحی خاص را شاید تنها بتوان با گوشی‌ تاشویی مثل Huawei Mate X‌ مقایسه کرد با این تفاوت که این بار صفحه‌نمایش Mix Alpha امکان بازگشایی ندارد و در جای خود ثابت است. درصد اسکرین به بدنه این صفحه‌نمایش 7.92 اینچی به گفته شیائومی 180 درصد است که البته این عدد با توجه به تغییر این بازی و ادامه یافتن صفحه‌نمایش به پشت گوشی حالا مفهوم خاص دیگری ندارد. وضوح این صفحه‌نمایش 2088×2250 پیکسل بوده و فناوری OLED آن امکان قرارگیری سنسور اثر انگشت زیر لایه نمایشگر را فراهم می‌آورد. حاشیه‌های بالا و پایین پنل تنها نزدیک به 2.15 میلی‌متر است که نه‌تنها جایی برای دوربین سلفی باقی نمی‌گذارد بلکه اسپیکر تماس را نیز به فرم لرزشی (مانند هواوی P30 Pro) درآورده است.

شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایش احاطه شده است

در بالای گوشی به دکمه پاور بر می‌خوریم اما دکمه‌های تغییر صدا همراه با نوتیفیکیشن برنامه‌ها و آیکون‌هایی که معمولا بالای صفحه‌نمایش گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرند به کناره‌های دستگاه منتقل شده‌اند. تغییر صدا در این بخش به صورت مجازی انجام شده و انجام آن با فیدبک لرزشی به اطلاع کاربران می‌رسد.

شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایش احاطه شده است

دوربین‌های بخش پشتی Mi Mix Alpha نیز جالب توجه بوده و امکانات جذابی را ارائه می‌دهند؛ سه دوربین این بخش همگی دارای فوکوس خودکار هستند و در اولین پله آن‌ها یک دوربین 108 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ که با همکاری شیائومی ساخته شده، قرار دارد. این دوربین دارای سنسوری با ابعاد 1/1.33‌ اینچی بود که 108 میلیون پیکسل با اندازه 0.8 میکرون را در خود جای داده است. مثل گذشته وضوح پیش‌فرض این مجموعه البته یک چهارم 108 یعنی 27 مگاپیکسل است؛ جایی‌که با فناوری ترکیب پیکسل‌های جانبی، یک پیکسل بزرگ‌تر 1.6 میکرونی برای عملکرد بهتر در نور کم ایجاد می‌شود. دومین دوربین، 20 مگاپیکسلی واید با میدان دید 117 درجه‌ای‌ست که به لطف پشتیبانی از فوکوس خودکار می‌تواند تا فاصله تنها 1.5 سانتی‌متر سوژه نزدیک شود. آخرین دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فتوست که 2 برابر زوم اپتیکال دارد. از دوربین سلفی در این گوشی خبری نیست و با کمک صفحه‌نمایش خمیده می‌توان مستقیما با دوربین‌های اصلی، تصاویر سلفی تهیه کرد.

شیائومی Mi Mix Alpha اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایش احاطه شده است

باتری گوشی 4,050mAh ظرفیت داشته و با فناوری نانو سیلیکون ساخته شده است. این باتری از یک شارژر سریع 40 واتی بهره می‌برد. پردازنده گوشی Snapdragon 855 Plus‌ بوده و ترکیب حافظه آن 12GB/512GB است که نوع حافظه داخلی آن UFS 3.0 اعلام شده است. شیائومی Mi Mix Alpha با امکان ارتباطی 5G با قیمت 19,999 یوان (نزدیک به 2,800 دلار) از ماه دسامبر به بازار عرضه می‌شود. شیائومی این گوشی را اسمارت‌فون مفهومی یا Concept معرفی کرده و بدین دلیل شاید خبری از توزیع انبوه آن در بازارهای جهانی نباشد.

منبع

ارسال یک پاسخ