هک اینستاگرام در آینده نزدیک دشوارتر از همیشه خواهد بود

1
2277
هک اینستاگرام در آینده نزدیک دشوارتر از همیشه خواهد بود

با حضور میلیونی کاربران مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام و کسب درآمد افراد دارای فالورهای فراوان از این شبکه، عطش هک اینستاگرام در میان هکرهای مختلف به دلائل گوناگون افزایش یافته است. با سرقت اطلاعات کاربران در این شبکه، گه‌گاه نه‌تنها نام کاربری و رمز عبور بلکه کنترل ایمیل افراد نیز در دست هکرها قرار می‌گیرد و بدین‌ترتیب بازگرداندن اطلاعات و ریکاوری رمز عبور به امری مشکل و گه‌گاه نا ممکن بدل می‌شود روند هک اینستاگرام اما در آینده نزدیک با تمهیدات در نظر گرفته شده توسط این شبکه اجتماعی با تغییرات بزرگی همراه شده و حتی در شرایط به سرقت رفتن رمز عبور و ایمیل نیز می‌توان به سادگی اقدام به باز پس‌گیری حساب کاربری خود نمود.
این خبر را امروز شرکت اینستاگرام امروز اعلام کرد که در طی آن از مراحل تست و آزمایش ویژگی‌های امنیتی جدید در این شبکه اجتماعی سخن به میان آمده است. حفره‌های امنیتی متعدد در اینستاگرام از مدت‌ها پیش مد نظر کارشناسان امر قرار گرفته جایی‌که هکرها با ارسال ایمیل‌های فیشینگ غیر واقعی که در ظاهرا برندهای معتبر تقاضاکننده اسپانسرینگ پنهان می‌شوند اطلاعات حساب کاربری افراد را به دست گرفته و با تغییر رمز عبور،‌ تقاضای مبالغ هنگفتی را عمدتا از طریق بیت‌کوین می‌نمایند.

هک اینستاگرام در آینده نزدیک دشوارتر از همیشه خواهد بود
اولین ویژگی جدید اینستاگرام در این زمینه در زمانی اتفاق می‌افند که کاربران قربانی هک وارد بخش کمک یا Help می‌شود؛ در این بخش از کاربر تقاضا می‌شود تا ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با اکانت خود یا ایمیل یا شماره تلفنی که بار اول با آن‌ها در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌ است را وارد کند. اینستاگرام در این هنگام یک کد شش رقمی را به این ایمیل یا شماره تلفن ارسال می‌کند که از آن طریق امکان دسترسی به حساب فراهم می‌شود. در این حالت حتی اگر هکرها، به ایمیل یا پیامک شما دسترسی داشته و شماره شش رقمی را مشاهده کنند بازهم امکان ممانعت از دسترسی به حساب شما را نخواهند داشت چرا که این کد تنها در دیوایسی قابل استفاده است که با آن درخواست کمک داده شده بود!
یکی دیگر از اتفاقات ناگوار در این شبکه اجتماعی، تغییر نام handle اکانت هک شده (نامی که شخص در اینستاگرام برای تعریف آدرس پروفایل خود استفاده می‌کند) و پس از آن ثبت این نام برای خود است. اینستاگرام خوشبختانه در این مورد نیز دست به کار شده و پس از ایجاد هرگونه تغییری در حساب کاربری، نام کاربری شما را تا مدت معینی غیر قابل ثبت شدن توسط بقیه کاربران می‌کند.
با وجود این تغییرات همچنان نمی‌توان از غیر ممکن شدن هک اینستاگرام سخن گفت اما مطمئنا تحت این شرایط جدید فرایند بازگرداندن حساب هک شده با آسانی بیشتری انجام می‌شود.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ