20000 فایل املاک در اپلیکیشن اسکانو

2
4555
اپلیکیشن جست و جوی ملک اسکانو

مسئله تهیه مسکن بی‌شک بزرگ‌ترین دغدغه تمامی افراد به خصوص قشر جوان جامعه در آستانه تشکیل خانواده است. جست‌وجو برای یافتن مسکن مناسب معمولا تا به امروز از طریق روش‌های سنتی مراجعه به آزانس‌های املاک و یا آگهی‌های روزنامه‌ای صورت گرفته است. این روش سنتی اما در آستانه تغییر است. مجموعه سایت و اپلیکیشن اسکانو  برای تسهیل این پروسه و برقراری ارتباطی مستقیم مابین عرضه کننده املاک و کاربران نهایی و در نتیجه مدرن‌سازی بازار املاک طراحی و اجرا شده و در حال حاضر در دیتا بیس آن نزدیک به 20 هزار فایل محتلف وجود دارد. با ما در معرفی این مجموعه و آشنایی با سرویس‌های آن همراه شوید.

پروژه اسکانو توسط شرکت آوای اسکان نوین شرق در سال 1393 آغاز به کار کرد و فعالیت آن از دی ماه 1393 تا به امروز همچنان به صورت رایگان باقی مانده است. اسکانو در حقیق محلی برای خرید، فروش و اجاره ملک در سراسر ایران با دسترسی به املاک قابل معامله در کشور به حساب می‌آید. اسکانو این فرصت را به متقاضیان ملک می‌دهد تا در فضایی جدید و بدون محدودیت‌های بازار سنتی، 24 ساعته و در تمام ایام هفته بتوانند از طریق اینترنت به بازار املاک دسترسی داشته باشند. اسکانو به عنوان یک وب‌سایت اطلاع‌رسانی در حوزه املاک فعالیت می‌کند و هیچ دخالتی در فرایند معاملات ندارد.

اپلیکیشن جست و جوی ملک اسکانو - املاک

معرفی این مجموعه صبح امروز در محل هتل توبای تهران با حضور جمعی از خبرنگاران کشور صورت گرفت.

اپلیکیشن جست و جوی ملک اسکانو

در ابتدای این مراسم، نیما ترابی، مدیر عامل مجموعه  هدف اصلی و چشم‌انداز سازمانی این مجموعه را در سه عنوان کلی و جامع قدرت دادن به مصرف کننده نهایی از طریق فراهم آوردن اطلاعات، متصل کردن عرضه به تقاضا و استفاده از تکنولوژی به روز و جدید خلاصه کرد. به گفته ترابی طبق آمار مخابرات چیزی در حدود 10 تا 12 میلیون نفر در شبکه وایبر حضور دارند و نزدیک به 15 میلیون نفر از موبایل برای حضور در فضای آنلاین استفاده می‌کند که چنین پتانسیلی مجموعه اسکانو را بر آن داشته تا از تکنولوژی‌های روز برای رساندن پلتفرم اطلاعاتی شرکت به دست مصرف کننده بهره‌گیری کند. در اسکانو امکان جست‌وجی دقیق املاک با جزئیات فراوان و تصاویر مختلف از هر ملک برای کاربران فراهم می‌شود تا هر شخص قبل از اقدام برای خرید، اطلاعات مهم و کافی در مورد ملک مورد نظر را در اختیار داشته باشد. ترابی تاکید کرد : “اپلیکیشن اسکانو به همه متقاضیان بازار مسکن کمک می‌کند پیش از این که برای یافتن ملک مناسب، راهی آژانس‌های املاک شوند یا روزنامه بخرند از طریق گوشی تلفن همراه خود از املاک قابل معامله در شهر خود با خبر شوند و با مشاهده تصاویر ملک فرایند انتخاب مسکن را سرعت ببخشند”

اپلیکیشن جست و جوی ملک اسکانو - املاک

در ادامه این مراسم علی بادامکی مدیریت آنلاین مارکتینگ اسکانو اطلاعاتی را در مورد سایت و اپلیکیشن این مجموعه ارائه کرد. طبق آمار بادامکی ضریب نفوذ‌پذیری اینترنت در ایران 53 درصد یعنی نزدیک به 40 میلیون نفر از جمعیت کشور است که از این میان نزدیک به 70 درصد در فاصله سنی 20 تا 59 سال قرار دارند. در این میان نوع ارتباط افراد با پدیده مسکن نیز با توجه به سن افراد متغیر است جایی‌که به عنوان مثال رده سنی 30 سال و افرادی که به تازگی ازدواج کرده یا در آستانه آن قرار دارند بیشترین سن نیاز به مسکن (خرید، اجاره و…) را تشکیل می‌ دهند و افراد میان سال در حوالی 45 سال از بیشترین قدرت برای خرید مسکن برخوردارند. در یک نتیجه گیری کلی، رده سنی 30 سال با 27 درصد از کاربران اینترنت (نزدیک به 12 میلیون و 150 هزار نفر) بیشترین نیاز به مسکن در ایران را داشته و رده سنی میانسال با 13 درصد از آمار کاربران اینترنت (نزدیک به 6 میلیون نفر) بیشترین قدرت خرید را به خود اختصاص می‌دهند. در مجموع می‌توان اینگونه نتیجه‌‌گیری کرد که نزدیک به 18 میلیون و 220 هزار نفر کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که یا نیاز به تهیه مسکن یا قدرت خرید آن را دارند. این 18 میلیون نفر به گفته مدیر آنلاین مارکتینگ شرکت، علت و فلسفه وجودی شکل‌گیری اسکانو را تشکیل می‌دهند. اسکانو از دیدگاه بادامکی به منظور سهولت کار و حذف برخی واسطه‌ها در مسئله مسکن شکل گرفته است. مجموعه فعالیت‌های اسکانو در سه قالب خرید، فروش و اجاره خلاصه می‌شود در این میان برخی خدمات جانبی دیگر نیز صورت می‌گیرد که از آن جمله باید به امکان عکاسی رایگان از ملک توسط اسکانو اشاره کرد؛ امری که در جذاب‌تر شدن پروسه خرید و فروش تاثیر بسیار مثبتی دارد. یکی دیگر از سرویس‌های خاص اسکانو،‌ دریافت اطلاعاتی از کاربران در هنگام یافت نشدن ملکی متناسب با نیازهای آنها است که پس از آن با در دسترس قرار گرفتن ملک مورد نظر در سایت، اطلاعات آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت بانک اطلاعاتی قیمت املاک براساس متراژ یکی دیگر از سرویس‌های اسکانو است که پروسه خرید، فروش و یا اجاره را بسیار تسهیل می‌کند. در حال حاضر کلیه خدمات شرکت از دریافت اطلاعات، عکاسی، درج آگهی و… به صورت رایگان انجام می‌شود.

اپلیکیشن جست و جوی ملک اسکانو - املاک

در پایان این مراسم، نیما ترابی مدیر عامل این مجموعه به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت. ترابی در پاسخ به یکی از سوالات حاضران در مورد نحوه درآمدزایی این مجموعه، بیزینس مدل اسکانو را اصطلاحا فری‌میوم (Freemium) عنوان کرد به این معنا که ارزش افزوده و هزینه‌ها به سمت عرضه کننده‌ها (آژانس‌های املاک و انبوه سازان) است و مصرف کننده نهایی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. ترابی با یان اینکه از دی ماه 1393 تا به امروز تمامی خدمات شرکت به صورت رایگان ارائه می‌شدند ابتدای تابستان امسال را زمان درآمدزایی و غیر رایگان شدن خدمات این شرکت عنوان کرد. نوع کاربری سایت از دیدگاه مدیرعامل اسکانو  اتصال مستقیم کسب و کار با مصرف کننده است و این مجموعه بدین‌ترتیب نسبت به نمونه‌های مشابه که متصل کننده مصرف کننده به مصرف کننده هستند کاملا متفاوت خواهد بود.

اپلیکیشن اسکانو به هدف دسترسی به اطلاعات وب‌سایت و جست‌وجوی سریع و آسان ملک از طریق موبایل و تبلت طراحی شده و در حال حاضر دیوایس‌های اندروید 4.2 به بالا را پشتیبانی می‌کند. نسخه iOS این اپلیکیشن نیز پس از دریافت فیدبک از نسخه اندرویدی احتمالا در آینده در دسترس قرار می‌‌گیرد. اپلیکیشن اسکانو در حال حاضر در فروشگاه مایکت در دسترس قرار دارد اما به زودی امکان دریافت آن از پلی‌استور اپل و معادل‌های داخلی آن وجود خواهد داشت.

لینک دانلود اپلیکیشن از مایکت

2 دیدگاه

ارسال یک پاسخ