جانی آیو طراح آیفون، آی‌پاد و مک، اپل را ترک کرد

1
3365
جانی آیو طراح آیفون، آی‌پاد و مک، اپل را ترک کرد

جانی آیو شخصی که در پس صحنه برخی از به یاد ماندنی‌ترین طراحی‌های شرکت اپل تا به امروز قرار داشت از تصمیم خود برای ترک این شرکت سخن گفته است. جانی آیو که در بیش از یک دهه گذشته در این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا، نقشی اساسی در شهرت محصولات اپل در بین کاربران داشته است دست به یک ماجراجویی تازه در زندگی خود زده و از تأسیس آژانس طراحی مستقل خود با نام LoveForm خبر داده است که در سال 2020 راه‌اندازی شده و اپل اولین مشتری آن خواهد بود.

سمت خالی شده جانی آیو با نام کامل Sir Jonathan Paul Ive در اپل ظاهرا بلافاصله پر نشده و افرادی مثل Alan Dye، مدیر بخش UI و Evans Hankey مسئول تیم طراحی صنعتی اپل گزارش کاری خود را تا اعلام بعدی به COO یا مدیر عملیات اپل ارائه خواهد کرد. آیو در مورد جدا شدن خود از اپل خیلی کوتاه از آن با عنوان یک حرکت طبیعی و زمان مناسبی برای انجام این تغییر یاد کرد.

جانی آیو طراح آیفون، آی‌پاد و مک، اپل را ترک کرد

تیم کوک مدیرعامل اپل ضمن یاد کردن از تیم طراحی این شرکت به عنوان قوی‌ترین تیمی که تا به امروز دیده، از ادامه همکاری خود با آیو خبر داده است. با وجود اعلام ادامه همکاری آیو با اپل در قالب شرکت جدید LoveForm، خبر جدایی این مدیر سطح بالا از مجموعه که سال‌های سال و از زمان استیو جابز در این مجموعه حضور داشته است، خبری ناگوار و غیر مترقبه برای سرمایه‌گذاری و و مشتریان اپل بوده و پس از جدایی Angela Ahrendts مسئول بخش خرده‌فروشی اپل در ماه آوریل از این شرکت دومین نمونه از این دست به حساب می‌آید.

آیو در مصاحبه‌ای در همین رابطه از ادامه کار روی فناوری‌های پوشیدنی و سلامتی خبر داده که هر دو از جمله اولویت‌های استراتژیک اپل در صورت ادامه وضع فعلی و فروش کمتر از حد انتظار گوشی‌های آیفون به حساب می‌آیند.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ