انقلاب اثرانگشت Synaptics: انگشت را روی صفحه‌نمایش بگذارید!

3
2852
معرفی حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش Synaptics

یکی از معضلات بزرگی که همه شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی‌های اندرویدی در سال گذشته با آن روبرو بودند چگونگی کنار آمدن با تناقض صفحه‌نمایش‌های تمام‌صفحه با سنسورهای اثر انگشت بخش رویی دستگاه بود و بحث‌های داغ سال گذشته بیش از همه چیز حول استفاده از حسگرهای اثرانگشت درون صفحه‌نمایش شکل گرفته بود. در این اثنا در حالی که بزرگان اندرویدی مثل سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس هم به این فناوری مجهز نشدند و حتی گلکسی نوت8 هم شانس سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را از دست داد آرام‌آرام بارقه‌هائی از امید با معرفی سنسور اثر انگشت التراسونیک کوالکام در تیرماه امسال برای گوشی‌های سال آینده ظاهر شد. این انتظار البته در عمل چندان با استقبال روبرو نشد و با معرفی آیفون X در ماه سپتامبر و اعلام این موضوع که در این گوشی از همان ابتدا بخش سنسور اثرانگشت مطرح نبوده و اپل از اول نیز فقط به مکانیزم تشخیص چهره در این گوشی فکر کرده است ضربه مهلکی به ایده سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش زد.

شرکت Synaptics که یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه قابلیت‌های مرتبط با فناوری‌های بیومتریک و تاچ در صفحه‌نمایش‌های مختلف است امروز از فناوری تازه‌ای در این زمینه رونمایی کرد که شاید برای اولین بار ایده سنسورهای اثر انگشت درون صفحه‌نمایش را به واقعیت پیوند بزند.

معرفی حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش Synaptics

اسکنر جدید سیناپتیکس، Clear ID FS9500 نام دارد که به صورت ویژه برای گوشی‌های موبایلی که تقریبا حاشیه‌ای در بالا و پائین صفحه‌نمایش ندارند طراحی شده است. این اسکنر می‌تواند اثر انگشت کاربران را با یک تماس کوچک با بخش از پیش‌ تعیین‌شده‌ای از صفحه‌نمایش دریافت کند و به گفته شرکت سازنده این اسکنر از هم‌اکنون در مرحله تولید انبوه قرار داشته و در آینده در گوشی‌های هوشمند یکی از 5 شرکت اصلی سازنده موبایل به کار گرفته می‌شود. اگر این سوال برای شما پیش آمده که اولین گوشی مجهز به این فناوری چه مدلی و مربوط به چه برندی است شاید این اظهار نظر Min-Chi Kuo تحلیلگر موسسه KGI در تابستان امسال که گلکسی Note9 را به عنوان اولین گوشی دارنده این فناوری معرفی کرده بود جالب‌توحه به نظر برسد چرا که طبق اطلاعاتی که همین روز گذشته منتشر شد گلکسی S9 سامسونگ نیز همچنان ظاهرا دارای سنسور اثر انگشت پشت دستگاه است و پس از S9 نیز اولین پرچمدار سامسونگ در سری نوت اتفاق می‌‌افتد.

منبع

3 دیدگاه

  1. با سلام ممنون از ادمین های پرتلاش سایت من دانشجوی رشته مهندسی فولاد و متالوژی هستم لطفا در زمینه خرید و فروش محصولات آهنی مقالات آموزشی هم منتشر کنید با تشکر.

ارسال یک پاسخ