کوالکام QM215 چیپ‌ستی برای اندروید Go

0
1735
کوالکام QM215 چیپ‌ستی برای اندروید Go

پردازش در گوشی‌های ساده سری اندروید Go تا به امروز توسط پردازنده‌های عادی و پر مصرفی نظیر Snapdragon 425 در Redmi Go و موتو E5 Play و مدیاتک MT6739 در هواوی Y5 Lite‌ انجام می‌شد اما این رویه ظاهرا قرار است به زودی با تغییر روبرو شود چرا که شرکت کوالکام به زودی قرار است پردازنده جدیدی را در این رده به بازار عرضه کند. کوالکام QM215 همانطور که از نام آن و غیبت پیشوند Snapdragon در این پردازنده می‌توان حدس زد محصولی ساده و با مشخصاتی رده پائین به حساب می‌آید که برای دیوایس‌های ساده اندروید Go بهینه‌سازی شده است. کوالکام QM215 که احتمالا در نهایت با عنوان پلتفرم Qualcomm Mobile 215 به بازار عرضه خواهد شد ظاهرا از لحاظ مشخصات چیزی مابین SD410 و SD425 است.

پردازش در این چیپ‌ست با 4 هسته پردازشی (احتمالا همچنان از نوع ARM A53) انجام می‌شود که در فرکانس 1.3 گیگاهرتز کلاک شده و گرافیک آن نیز 650 مگاهرزی است. در مورد یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط با مصرف انرژی در این چیپ‌ست یعنی لیتوگرافی ساخت هنوز اطلاعات کاملی در دسترس نبوده و مشخص نیست که آیا همانند SD410 و SD425 باید منتظر دیدن یک پردازنده 28 نانومتری باشیم یا خیر.

کوالکام در حال حاضر در حال تست نسخه‌های مرجع و رفرنسی از این پردازنده با 1 و 2 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 و 8 و 16 گیگابایت حافظه داخلی است که هردوی این موارد از لحاظ تئوری با مفهوم اندروید Go هماهنگ هستند. ظاهرا هواوی در این پروژه با کوالکام همکاری کرده و احتمالا باید منتظر حضور یک اندروید Go هواوی با این پردازنده و مجهز به صفحه‌نمایش +720p همراه با سنسور اثر انگشت در آینده باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ