ساندبار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

0
48067
ساندبار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

باریک‌تر و ظریف‌تر شدن هر ساله تلویزیون‌های LED و OLED با اینکه به افزایش جذابیت این نمایشگرها منجر شده و امکان اتصال ساده آنها به دیوار همچون یک قاب عکس را ایجاد کرده اما از لحاظ صوتی تقریبا به ضرر کاربران تمام شده است. تا همین چند سال پیش بسیاری از تلویزیون‌های صفحه تخت در دورتادور خود از چندین اسپیکر بهره می‌گرفتند که صدای قابل قبول و مناسبی را ایجاد کرده و حداقل از این لحاظ نیازی به اسپیکرهای متعدد سینمای خانگی چندان احساس نمی‌شد. در تلویزیون‌های جدیدتر اما با گسترش صفحه‌نمایش به کناره‌ها و فول اسکرین شدن تلویزیون، دیگر جایی برای اسپیکرهای قدرتمند باقی‌ نمانده و خروجی‌های مینیاتوری کوچک صدا نیز توان چندانی برای اغنای کاربران علاقه‌مند به موسیقی ارائه نمی‌کنند. در این شرایط و در حالی که بسیاری از کاربران، فضای کوچکی نیز برای ست‌آپ کردن مجموعه صوتی و تصویری خود در اطراف تلویزیون‌ دارند ایده جدید ساند بارهای باریک و پر قدرت مطرح شد که ضمن تأمین حجم صدای مورد انتظار کاربران، نیاز به فضای بسیار کمتری نسبت به سینماهای خانگی با اسپیکرهای متعدد داشته و به سادگی هرچه تمام‌تر در مقابل یا زیر تلویزیون (بسته به نحوه نصب TV) جای می‌گرفتند.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

ساندبارها با وجود وظیفه مشابه و طراحی نسبتا یکسان، اغلب در نوع امکانات با هم تفاوت‌های مشخصی دارند و گه‌گاه نوآوری‌های جالبی در آنها دیده می‌شود. یکی از نمونه‌‌های جدید این رده، ساندبار تسکو مدل TS-2027 است که چند روزی را برای بررسی در کنار ما به سر برد. با ما در نگاهی به این ساندبار تسکو همراه شوید.

طراحی – اجزای تشکیل‌دهنده

ساندبار تسکو 2027 در دو جعبه جداگانه نسبتا بزرگ ارائه می‌شود که در یکی اسپیکرهای دوگانه و در دیگری،ساب‌ووفر پسیو این مجموعه همراه با لوازم جانبی همراه آن قرار دارد.

 

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه! ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

باکس ووفر تقریبا به طور کامل از طراحی چوبی برخوردار بوده و به رنگ مشکی ساخته شده است که حس مثبتی را در نگاه اول در ذهن ایجاد می‌کند. در بخش مقابل این ووفر تنها نشان تسکو و خروجی استوانه‌ای آن قرار دارد و در پایین نیز اسپیکر اصلی ایجاد کننده صدای بم دیده می‌شود. از کیفیت ساخت و طراحی این ساب می‌توان رضایت داشت اما از سوی دیگر ارائه تنها یک خروجی از نوع AUX، کاربردهای محدودی را برای آن ایجاد می‌کند.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه! ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

 

داستان در مورد اسپیکرها جالب‌تر دنبال می‌شود. در نگاه اول، خروجی اصلی صدا در ساندبار تسکو 2027 توسط دو اسپیکر جداگانه تأمین می‌شود که با پایه‌های فلزی به صورت عمودی در دو طرف ووفر قرار می‌گیرند اما قضیه زمانی جالب می‌شود که به طراحیِ نر و ماده‌گی زیر هر اسپیکر دقت کنید.

 

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه! ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

این طراحی، این امکان را ایجاد می‌کند که به سادگی دو اسپیکر را در هم چفت کرده و یک ساند بار عریض و نسبتا بزرگ را ایجاد نمود که دکمه‌ها و چراغ‌های نشانگر آن نیز در مرکز قرار دارند.

 

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه! ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه! ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

با قرارگیری اسپیکرها، درون پایه‌های ارائه شده نیز دو خروجی صدای ایستاده را خواهیم داشت.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

جنس بدنه اسپیکرها از پلاستیک براق است و ماندن اثر انگشت و ایجاد خراشیدگی در آنها امری عادی به نظر می‌رسد.

در قسمت جلویی این محموعه چهار دکمه بیضی‌شکل به ترتیب برای خاموش/روشن کردن ، تنظیم نوع ورودی و افزایش و کاهش صدا در نظر گرفته شده که علاوه بر این هرکدام یک چراغ LED نیز دورتادور خود دارند. دکمه پاور هنگام خاموش بودن به رنگ قرمز روشن می‌شود، دکمه Source هنگام اتصال از طریق AUX به رنگ سبز نورافشانی می‌کند و دورتادور دو دکمه افزایش و کاهش صدا هم به ترتیب هنگام اتصال بلوتوث به رنگ آبی و در حالت اپتیکال به رنگ نارنجی در می‌آید.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

گزینه‌های اتصال

راه‌های ارتباطی سیمی این مجموعه در پشت یونیت اصلی قرار گرفته است. پر کاربردترین درگاه این قسمت، پورت 3.5 میلی‌متری اتصال AUX است که از طریق آن می‌توان به صورت مستقیم هر دستگاه دارای این خروجی صدا را به این مجموعه متصل کرد. پورت صدای نوری یا Optical یکی دیگر از راه‌های انتقال صدا به این ساندبار تسکو است که با وجود آنکه کابل آن در جعبه محتویات قرار ندارد اما طبق انتظار می‌توان صدای تلویزیون یا هر منبع صوتی دیگر دارای این درگاه را از این طریق منتقل کرد. پورت ورودی ساب‌ووفر (که برخلاف انتظار به جای Subwoofer In دارای لیبل Subwoofer Out است!) یکی دیگر از اجزای این قسمت به حساب می‌آید و یک پورت USB نیز در این بخش دیده می‌شود. اگر انتظار دارید که از این پورت USB برای پخش محتوا استفاده کنید متأسفانه باید ناامیدتان کنیم چرا که این پورت تنها برای ارتقاء و تغییر در فیرم‌ویر داخلی در نظر گرفته شده و امکان استفاده از آن به صورت معمول وجود ندارد. در نهایت آخرین جزء قابل اشاره در این بخش محل اتصال کابل برق است که به صورت مستقیم به برق شهری 220 ولت متصل می‌شود.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

یک نکته نچندان جالب در این بخش که پیش از این هم در اسپیکرهای پیشین این کمپانی دیده بودیم، اصرار به اعلام وضعیت اتصال (همچون متصل شدن بلوتوث) به صورت صوتی و با صدای بلند است که مثل قبل ظاهر راهی هم برای حذف آن وجود ندارد.

ریموت‌‌کنترل

ریموت‌‌کنترل ارائه شده همراه این مجموعه کاملا ساده و کوچک و مشابه ریموت پخش‌کننده‌های خودرویی طراحی شده و تنها بخشی در این مجموعه است که حس نازل بودن کیفیت را به کاربران منتقل می‌کند. اجزای حاضر در این ریموت شامل دکمه‌‌های Play/Pause، حرکت به آهنگ قبلی و بعدی (در حالت بلوتوث)، کم و زیاد کردن صدا، تغییر حالت صدا (اخبار، موسیقی و فیلم)، سوئیچ مابین ورودی‌های AUX، بلوتوث و اپتیکال و بالاخره دکمه‌های قطع صدا و پاور می‌شود.

ساند بار تسکو TS-2027 موسیقی به توان سه!

کیفیت اجرا – حجم صدای ساندبار تسکو 2027

اتصال به ساندبار تسکو 2027 در هر سه حالت AUX، بلوتوث و اپتیکال به سادگی صورت پذیرفته و در هر حالت تنها باید مُد صحیح را از روی ریموت‌کنترل یا دکمه‌ Source جلوی دستگاه انتخاب کرد. توان واقعی اسپیکرهای این مجموعه برای اسپیکرها 30 وات RMS (هر اسپیکر 15 وات) بوده و در صورت راه‌اندازی ووفر ظاهرا 30 وات RMS دیگر نیز به گفته شرکت سازنده به این مجموعه اضافه می‌شود. صدای ایجاد شده توسط این مجموعه از لحاظ قدرت باس و فرکانس‌های پائین از سطح انتظار و رده قیمتی دستگاه کاملا فراتر می‌رود و در جنبه شفافیت و صداهای فرکانس بالا نیز می‌توان با اندکی اغماض از آن رضایت داشت.

قدرت و پر کنندگی صدا در این ساند بار حتی بدون متصل کردن ساب‌ووفر نیز مناسب یک فضای نسبتا بزرگ داخلی ست و با افزوده شدن ساب‌ووفر پسیو، گرمای صدا به طرز مشهودی افزایش پیدا می‌کند و کاربران عادی و حتی نیمه آماتاور را نیز از خود راضی نگه خواهد داشت.

نتیجه

ساندبار تسکو TS-2027 اسپیکری با طراحی نوآورانه و قابلیت‌هایی شایسته احترامی ست که از آن میان امکان تغییر شکل اسپیکرها (فرم ساند بار یا به صورت ایستاده) و طراحی چوبی باکس ساب‌ووفر از اصلی‌ترین برگ‌های برنده آن به حساب می‌آیند. گزینه‌های اتصال دستگاه، شامل AUX، بلوتوث و پورت اپتیکال می‌شوند که در این میان غیبت ورودی HDMI و به خصوص در نظر گرفته نشدن پخش از طریق USB (با وجود ارائه پورت آن) علامت سوال بزرگی را ایجاد می‌کند. کیفیت ریموت کنترل دستگاه نیز در سطح نازلی قرار دارد و با رده قیمتی آن سازگار نیست. کیفیت و حجم صدای این مجموعه برای استفاده خانگی کاملا راضی‌کننده است و حتی در محیط‌های بزرگ‌تر نیز می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. در مجموع، این ساندبار تسکو با تکیه بر طراحی نوآورانه و امکان تغییر شکل از حالت خطی به ایستاده محصول جذابی در این رده است که می‌تواند به شرط اندکی تعدیل در قیمت در سبد خرید بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

نکات مثبت :

  • طراحی زیبا
  • امکان تغییر حالت به صورت ساندبار یا ایستاده
  • صدای با کیفیت و بلند
  • پشتیبانی از بلوتوث

نکات منفی

  • پشتیبانی نکردن از USB‌
  • نبود پورت ورودی HDMI
  • کیفیت نا مناسب ریموت‌کنترل

ارسال یک پاسخ