با Bixby سامسونگ چه‌ کارهایی می‌توان انجام داد؟

0
5593
با Bixby سامسونگ چه‌ کارهایی می‌توان انجام داد

یکی از ویژگی‌های برجسته دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس معرفی شده در چند روز گذشته رابط صوتی هوشمند بیکسبی است که دکمه‌ای اختصاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. Bixby سامسونگ امکانات مختلفی را انجام می‌دهد که می‌تواند آن را در مقابل دیگر نمونه‌های مشابه مثل Siri اپل مجزا کند.

Bixby سامسونگ مثل بقیه رابط‌های صوتی کارهایی عمومی مثل پاسخ گفتن به سوالات عمومی، تبدیل واحد و مواردی از این دست را انجام داده و همانند فرم کارت‌های Google Now، در اینحا نیز کارت‌های قابل اسکرول حاوی اطالاعاتی نظیر اخبار، داده‌های سلامتی، اطلاعات شخصی برنامه‌ریزی شده به کار گرفته شده و کاربران می‌توانند کارت‌های تازه‌ای را نیز به این لیست بیفزایند.

با Bixby سامسونگ چه‌ کارهایی می‌توان انجام داد

قابلیت‌های Bixby سامسونگ به همینجا ختم نمی‌شود و گزینه‌های متمایزکننده دیگری برای این دستیار صوتی در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین این گزینه‌ها، امکان کنترل و حرکت درون قسمت‌های مختلف گوشی تنها با صدا است. به گفته سامسونگ این قابلیت در ادامه امکان کارکرد با دستگاه را تنها با صدا فراهم می‌کند اما هنوز نمی‌توان به طور کامل به آن تکیه کرد. نکته جالب در این میان امکان تعویض بین این دو حالت و استفاده از صدا یا تاچ کردن عادی است.

 

 

یکی دیگر از امکانات این دستیار صوتی قابلیتی تحت عنوان Bixby Vision است که از آن به عنوان واقعیت افزوده این دستیار صوتی یاد می‌شود. با کمک این قابلیت که نمونه آن را پیش از این در اپلیکیشن‌های دیگری نیز دیده‌ایم می‌توان دوربین گوشی را به سوی سوژه‌های مختلف نشانه گرفت و اطلاعات اضافه‌ای در مورد آن سوژه به دست آورد که از آن جمله می‌توان به ترجمه کلمات نوشته شده به زبان‌های دیگر، شناسایی سوژه‌های ناشناس، به دست آوردن اطلاعاتی در مورد یک منظره و چگونگی سفارش دادن یک محصول تنها با گرفتن عکس آن اشاره کرد.

با اینکه Bixby در حال حاضر به عنوان یک امکان فانتزی می‌تواند برای اکثر کاربران جذاب باشد اما موفقیت آن در آینده و رقابت با دیگر سرویس‌های قدرتمند در این رده نیازمند سرمایه‌گذاری مالی و فکری سامسونگ برای توسعه این اپلیکیشن باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ